Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2061 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی تلفات شبکه های توزیع برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ارومیه گفت: تلفات شبکه های توزیع برق کشور سالانه 2 هزار و 750 میلیارد تومان به اقتصاد صنعت برق و معادل سه برابر آن در بعد کلان اقتصادی آسیب وارد می کند .

 به گزارش نای قلم، محمودرضا حقی فام امروز در مراسم تجلیل از حمید کاظمی کیا مدیرعامل پیشین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و معارفه اکبر حسن بگلو مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق این استان، اظهار کرد: در حال حاضر تلفات شبکه های توزیع برق 11 درصد است که به ازای هر یک درصد 250 میلیارد تومان خسارت به صنعت برق کشور و سه برابر در بعد ملی به اقتصاد کشور آسیب می زند.

وی مبحث کاهش تلفات در کشور را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: برنامه کاهش تلفات و تحقق اهداف وزارت نیرو و تداوم روند کاهش آن در سال جاری از جمله مباحث مهم شرکت توانیر است که لازم است شرکت‌های توزیع برق با جدیت در این زمینه فعالیت کنند.

حقی فام در عین حال افزود: قصد داریم در سال 95 تلفات شبکه های توزیع برق کشور را از 11 درصد به عددی تک رقمی برسانیم و برای اجرای آن در بعد فنی اصلاح معماری شبکه و استفاده از تجهیزاتی با راندمان بهتر و در بعد غیر فنی رفع اشکالات کنتور و جلوگیری از استفاده غیر مجاز از برق در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است .

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر متوسط تلفات شبکه های توزیع برق در دنیا را هشت درصد عنوان کرد و گفت امیدواریم در سال 95 با اجرای طرح های مختلف وتک رقمی کردن تلفات شبکه های توزیع برق به اقتصاد ملی کمک شایانی شود .

او در ادامه تاکید کرد: برای تحقق کاهش بیش از پیش تلفات علاوه بر انضباط مدیریتی و فنی در بحث قرائت، در سایر مباحث فنی لازم است با تمام توان اقدام شود.

حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب طرح های مختلف توزیع و انتقال به ارزش 220 میلیارد تومان در مناطق مختلف آذربایجان غربی تا سال 97 خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این اعتبارات مربوط به طرح های برق رسانی به جنوب آذربایجان غربی است که آغاز فصل سرما عملیاتی می شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از فنآوری‌های نوین در بخش توزیع برق را بسیار مهم دانست و افزود: ورود فنآوری‌های نوین در بخش توزیع برق که دارای نرخ بالاتری از نفوذ نسبت به بخش‌های دیگر صنعت برق است، در عین یک فرصت یک تهدید نیز به شمار می‌آید که لازم است با مدیریت مناسب در ورود فنآوری‌ها و بومی‌سازی آن بتوانیم آینده صنعت برق را همتراز با استانداردهای جهانی ترسیم کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اهمیت بخش توزیع برق در دنیا اظهار داشت: در مواجهه با ورود فنآوری‌های نو باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم مسیر رشد روزافزون صنعت برق را برای رسیدن به سطح کیفی مطلوب ارائه خدمات به مشترکان در یک صنعت با پایداری اقتصادی و فنی مناسب حفظ کنیم.

وی در ادامه لزوم کاهش تلفات مالی و وصول مطالبات از مشترکان در شرکت‌های توزیع را ضروری دانست و گفت: با وصول مطالبات در این حوزه نیز می‌توانیم بسیاری از مشکلات صنعت برق، را حل کرده و خدمات این بخش را گسترش داد.

در این مراسم اکبر حسن بگلو به عنوان مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا