اخبار
کد خبر : 2060 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

آذربایجان غربی از شاخصه بالایی در تولید برق برخوردار است

مراسم تودیع و معارفه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی امروز در محل سالن اجتماعات اداره برق ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در این مراسم از خدمات حمید کاظمی کیا قدردانی و اکبر حسن‌بگلو به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی شد.

وی مدیریت برق ارومیه، ریاست برق میاندوآب و شاهین دژ را در مجموع به مدت 12 سال در کارنامه کاری و مدیریتی خود دارد.

یکی از سخنرانان این مراسم مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بود که در ابتدای سخنان خود به شاخص بهره مندی استان در بخش تولید اشاره کرد.

به گفته حمید کاظمی کیا شاخص تولید برق در استان 100 مگابایت و مصرف 950 مگابایت است که با توجه به این وضعیت، خوشبختانه آذربایجان‌غربی از شاخصه بالایی در تولید، مصرف و همچنین توزیع برق برخوردار بوده و تراز مثبتی را در این زمینه برخوردار است.

او زنجیره تامین برق در سه بخش تولید، انتقال و توزیع را از اولویت های کاری خود در نخستین روزهای تصدی این مسئولیت عنوان و تصریح کرد که خوشبختانه در شرایط حاضر 100 درصد جمعیت شهری و روستایی از پوشش نعمت برق مناسبی بهره مند هستند.

کاظمی کیا گریزی نیز به تنگناها زد و اینکه در بخش توزیع و انتقال با مشکلات تاریخی مواجهیم و چه بسا به علت برخی مشکلات از جمله نقدینگی سرمایه‌گذاری قابل قبولی در این صنعت انجام نگرفته است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از نیازهای اساسی استان را به دلیل ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی که وجود دارد، استقلال شرکت برق منطقه ای عنوان و اظهار امیدواری کرد مسئولان کشوری و مقام عالی استان اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند تا حق مردم برای داشتن برق منطقه‌ای مستقل تحقق یابد.

به گفته کاظمی‌کیا ارزشمندترین منبع و مهم‌ترین بخش‌های کارآمدی هر سازمان «نیروی انسانی» است که در راستای تحقق این شعار خود موفق به تبدیل وضعیت شغلی 313 نفر از نیروهای پیمانکاری باشیم.

سپس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به ایراد سخنرانی پرداخت و به جايگاه ارزشمند انرژي برق در جهان اشاره كرد و گفت که انرژي برق با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود و نقش بسزايي در جامعه و توسعه آن دارد و شاخص پيشرفت هر جامعه نيز به ميزان استفاده از اين انرژي پاك تعريف مي‌شود.

اکبر حسن بگلو افزود خوشبختانه پس از انقلاب اسلامي به ويژه در چند سال اخير با همت مسئولان، تلاش متخصصان و عملكرد خوب صنعتگران، بخش برق از رشد قابل توجهي برخوردار شده و همچنان روند رو به رشد را در حال پيمودن است.

وی سپس نقش نخبگان و دانشگاهيان در صنعت برق را تشریح و تأكيد كرد: انتظار ما از نخبگان و دانشگاهيان اين است كه در زمينه ي بهينه سازي روش هاي استفاده از منابع و افزايش بهره وري انرژي پيش قدم شوند، چرا كه يكي از مهم ترين راه هاي غلبه بر مشكلات، توجه به اقتصاد دانش بنيان است بر این اساس بهره‌گیری از دانشگاهیان در صنعت برق یکی از برنامه‌های آتی این شرکت است.

حسن بگلو گفت که در اين حوزه بايد با فكر عمل شود و در همين راستا اين دانشگاه همواره سعي مي كند كه به سهم خود عمل كند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا