Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 206 ۱۳۹۴/۰۴/۲۰   

همراهي تشکل‌های زيست محيطي با دولت ضروري است

تشکل‌هاي غيردولتي، سازماني با شخصيت حقيقي مستقل و غير دولتي هستند که براي انجام فعاليت داوطلبانه و براساس قانونمندي و اساسنامه مدون و رعايت چارچوب موضوعه کشور و مفاد آيين نامه هاي اجرايي آن فعاليت مي‌كنند.

در اين بين تشكل‌هاي زيست‌محيطي مي‌توانند منبع نوآوري، تجربه کردن و آزمودن رويکردهاي نوين در قبال مسايل زيست‌محيطي باشند از اين رو تقویت رابطه سمن‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست استان ضرورتي است كه فرماندار ارومیه نيز عصر امروز در نشست تشكل‌هاي زيست‌محيطي شهرستان اروميه به آن تاكيد مي‌كند.

به گزارش ناي قلم، عباس حسن خاني گفت: همراهي تشکل‌های زيست محيطي با دولت ضروري است چرا كه دولت به تنهايي در مقوله محيط زيست موفق نخواهد بود.

وي اظهار كرد: پيشرفت و تكنولوژي به مرور زمان آسیب‌هایی را متوجه محيط زيست كرده كه می‌توان با مديريت و استفاده درست از آن، در كاهش اين صدمات موفق بود.

حسن‌خاني افزود: شايد بسياري نگران وضعيت محيط زيست كشور باشند، ولي در عمل بايد تشکل‌های زيست محيطي با دولت، مجلس، ارگان‌ها، نهادها، واحدهاي صنعتي و ... ارتباط مستمر و سازنده داشته و آن‌ها را مجبور به رعايت استانداردها نمايند.

فرماندار اروميه با تاكيد بر اين نكته كه مردم نبايد در حفاظت از محيط زيست بي تفاوت باشند، بيان كرد: فرزندانمان در آينده به محيط زيستي كه ما به آن آسيب می‌زنیم و يا در حفظ آن بي تفاوت هستيم، نياز خواهند داشت و بايد به اين باور برسيم كه حفاظت از محيط زيست يك ضرورت است.

حسن خاني با اشاره به تصميم جدي دولت تدبير و اميد بر حفاظت از محيط زيست و منابع آبي كشور، گفت: چرا آذربايجان غربي و شهر اروميه به عنوان يك منطقه پرآب، امروز بايد از كمبود آب رنج ببرد و ضروري است كه در اين زمينه برنامه ريزي و راهكارهاي لازم پيش بيني شود.

فرماندار اروميه تصريح كرد: دولت به تنهايي در مقوله محيط زيست موفق نخواهد بود و تشکل‌های زيست محيطي و بخصوص مردم بايد ما را در حفظ و احياي محيط زيست منطقه ياري رسانند.

وي با تاكيد بر همدلي دولت و ملت در راستاي احياي درياچه اروميه، بيان داشت: احياي درياچه اروميه نياز به آگاهي و فرهنگ سازي دارد كه در اين راه همراهي تشکل‌های زيست محيطي با دولت ضروري به نظر می‌رسد.

حسن خاني انجام هر اقدام عملي براي احياي درياچه اروميه را منوط به مطالعات مقدماتي و علمي دانسته و اظهار داشت: تمامي اقدامات لازم براي احياي درياچه اروميه بايد انجام شود و چه درياچه اروميه احيا شود يا خداي ناكرده پروسه احياء به نتيجه نرسد، ولي وظيفه ماست كه درياچه اروميه را احياء كنيم.

فرماندار اروميه يكي از وظايف تشکل‌های زيست محيطي را الزام دولت به پاسخگويي در مسائل زيست محيطي معرفي كرده و افزود: تشکل‌های زيست محيطي بايد نمايندگان مجلس را ملزم به تصويب قوانين زيست محيطي نمايند، چرا كه اگر از طبيعت مراقبت نشود، رفتار آن با ما قهرآميز خواهد بود.

وي فرهنگ سازي در مدارس و آشنايي دانش آموزان با مقوله حفاظت از محيط زيست را مهم تلقي كرده و تاكيد كرد: بايد تشکل‌ها به صورت تخصصي مسائل زيست محيطي را بررسي كرده و برنامه هاي خود را در راستاي حفاظت از محيط زيست ارائه نمايند تا دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا