Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2058 ۱۳۹۵/۰۱/۲۷   

مردم با قدرت تمام در انتخابات شركت كنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی  و امام جمعه ارومیه گفت: برگزاری دور دوم انتخابت در شهر ما همانند مرحله اول مهم و دارای اهمیت است لذا مردم با قدرت تمام و شور دور اول در انتخابات شركت كنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های  نماز جمعه اظهار کرد: انسان کاری را که آغاز کرده است باید به صورت تام و کامل به پایان برساند.

وی افزود: وظیفه شرعی و ملی است که به همان جدیتی که مردم در مرحله اول انتخابات حاضر شدند با حضور حداکثری و حمایت کامل از نمایندگان و با رأی بالا نمایندگان خویش را راهی مجلس کنند تا آنان با قوت بیشتری از حق مردم دفاع کنند؛ این عمل رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شركت پرشور مردم در دور دوم انتخابات باعث ياس بيشتر دشمنان مي شود، تصریح کرد: بايد با قدرت تمام در انتخابات شركت كنيم و اجازه ندهيم دشمنان از عدم حضور ما سوء استفاده كنند.

متدين ترين ارتش، ارتش جمهوري اسلامي ايران است

نماينده ولي فقيه در استان در ادامه سخنان خود با اشاره به فرار رسيدن 29 فروردين روز ارتش گفت: متدين ترين ارتش و تنها ارتشي كه در جهان در برابر قرآن احترام مي كند، ارتش جمهوري اسلامي ايران است.

وی تصریح کرد: هیچ ارتشی در دنیا موقعیتی همانند ارتش جمهوری اسلامی ایران ندارد، در آیه‌ای آمده است که خداوند آنانی که در راه او مجاهد می‌کنند، دوست می‌گیرد، مصداق واقعی و بارز این آیه شریفه ارتش جمهوری اسلامی ایران است چراکه با ایثار و فداکاری از ناموس و کیان خویش دفاع می‌کنند.

به گفته امام جمعه ارومیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد که جاهل به مسئله و یا غفلت داشتند با طرح این موضوع که ارتش باید منحل شود و نیاز به آن نیست، امام خمینی (ره) باکیاست و فراست الهی که داشتند نه تنها این موضوع را قبول نکردند در سال 1358 با نام‌گذاری 29 فروردین‌ماه به عنوان روز ارتش خواستار رژه و حمایت مردم از ارتش شدند لذا ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال مردمی و عمل به وظایف خویش توانسته به عنوان افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا کند.

وی بیان داشت: از فرمایشات امام علی (ع)نهج‌البلاغه در آمده است: «ارتش با اذن الهی حافظ ملت، زینت حاکمان و عزت دینی است» غیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتشی در دنیا از عزت دینی برخوردار نیست چراکه تنها ارتشی که در مقابل قرآن احترام می‌گذارد، ارتش ما است.

وی در ادامه اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، مایه مباحات است و قابل تقدیر و افتخار است که با لباس رزم و به نام دین خدمت می‌کنند.

در مراسم ترحیم از تجمل‌گرایی پرهیز شود

قریشی اظهار کرد: رعایت منطق و عمل عاقلانه در هر امری ضروری و قابل تأمل است، عقل معیار انجام امور است لذا هنگام ورود جهنمیان به عذاب الهی اعتراف می‌کنند که ای کاش عقل خود را به کار گرفته و یا شنوای سخن حق بودیم تا دچار عذاب الیم نمی‌گشتیم.

وی بیان داشت: آنچه که پس از فوت انسان به کمک او می‌آید احسان، صدقه دادن و خواندن نماز شب اول قبر است و تاج گل يا تهیه بنرهای تسلیت و ریخت و پاش های بیهوده به جز تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی سودی برای متوفی ندارد، کمک به مستمندان و دستگیری از نیازمند و احسان به فقرا می‌تواند برای شخص میت سودمند باشد.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: از ترویج و اشاعه عادات غلط که از روی تجمل در فرهنگ و جامعه ما ریشه می‌دواند جلوگیری کنیم چراکه نه تنها سودی در برندارد بلکه موجب ترویج عادات اشتباه در جامعه می‌شود.

مراکز درمانی نسبت به رعایت شئون اسلامی توجه کنند

وی افزود: مراکز پزشکی و درمانی از نظر شرع و قانون بایستی به مسئله مهم محرم و نامحرم رعایت کرده و توجه کنند، لذا پزشک برای بیمار محرم نبوده و زمانی که پزشک هم‌جنس برای معاینه و درمان مریض وجود داشته باشد قابل قبول و جایز نیست نامحرم مریض را مداوا کند مگر به ضرورت و اضطرار، بنابراین سخنان و فرمایشات الهی معیار قرار گیرد.

وی بیان داشت: ما در میان کادر پزشکی و پزشکان افرادی مؤمن و متعهدی داریم که بدون وضو، به طبابت و اتاق عمل نمی‌روند ولی جهت رعایت شئون اسلام و چارچوب محرم و نامحرم باید ضوابط و قوانین الهی را رعایت کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا