اخبار
کد خبر : 205 ۱۳۹۴/۰۴/۲۰   

تجهيز مناطق حفاظت شده آذربايجان غربي به کپسول‌هاي آتش‌نشاني

به دنبال آتش‌سوزي در منطقه حفاظت شده مراکان در حوزه شهرستان خوی كه باعث از بين رفتن 100 هكتار از اراضي آن شد، برخي از مسئولان از کمبود تجهیزات براي خاموش کردن آتش انتقاد كردند.

چه اين اولين بار نيست كه شاهد آتش‌سوزي در مناطق حفاظت شده هستيم به طوري كه به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در سه ماهه اول امسال سه فقره آتش سوزی در ذخیره گاه‌های جنگلی و مراتع آذربایجان غربی اتفاق افتاده است.

لذا وقتي سال‌های سال است که با سهل انگاری برخی‌ها يا كمبود امکانات براي مهار آتش سوزی، جنگل‌های ارزشمندمان و به عبارتي میراث کهن این سرزمین به چشم بر هم زدنی آتش می‌گیرد، مي‌طلبد كه مسئولان براي مقابله با اين بحران دست به كار شده و اقدامات لازم به عمل آورند چه تفاوت «منطقه حفاظت شده» با دیگر مناطق نيز در همين است يعني تجهيز امكانات در مناطق حفاظت شده براي رفع حريق.

در اين راستا و بعد از اتفاقات روي داده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام كرد: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به کپسول‌های آتش نشانی مجهز شدند.

پرويز آراسته در گفت‌وگويي اظهار كرد: با توجه به گرمای شدید و عوامل انسانی که باعث آتش سوزی در برخی از مناطق استان شده این اداره برای کمک به خاموش کردن سریع آتش اقدام به خرید تجهیزات اطفا حریق کرده است.

وي افزود: با توجه به شرایط مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، تجهیزات اطفاي حریق با 270 میلیون ریال خریداری و تحویل مناطق تحت مدیریت استان شد.

آراسته اضافه كرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق جنگلی این استان بیشتر، کپسول‌های 12 و 6 کیلویی برای حمل سریع و آسان خریداری شده است.

مناطق حفاظت شده محیط زیست آذربایجان غربی بیش از 15 درصد مساحت کل استان را به خود اختصاص داده است.

این استان سه منطقه حفاظت شده به مساحت 115 هزار و 418 هکتار دارد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا