Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2047 ۱۳۹۵/۰۱/۲۹   

مرحله دوم انتخابات آنطور که باید جا نیفتاده است

یک فعال سیاسی، گفت: مرحله دوم انتخابات در کشور ما برای مردم آنطور که باید جا نیفتاده است.

به گزارش نای قلم، احمد شیرزاد در گفت و گویی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات در تعیین وزن سیاسی گروه‌ها در مجلس بسیار مهم است.

وی افزود: مردم باید به مرحله دوم انتخابات به عنوان تکلیف بعدی توجه داشته باشند، چون کرسی‌های باقی‌مانده اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند وزن سیاسی گروه‌ها را در مجلس کاملاً جابه‌جا کند.

شیرزاد اضافه کرد: به جز موارد محدود مثل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84، در موارد دیگر معمولاً جامعه توجه لازم را نشان نمی‌دهد و این امر باعث می‌شود فقط جناحی که می‌تواند سازمان یافته‌تر و متشکل‌تر آراء را بسیج کند و ابزار و رسانه‌های عمومی و جمعی را در اختیار دارد، موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً در انتخابات میان دوره‌ا ی یا دور دوم شانس برای کاندیداها اصولگرا بیشتر بوده است،‌ تصریح کرد: برای این دوره به نظر می‌رسد که وضعیت متفاوت باشد چرا که در انتخابات مرحله اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ جو سیاسی و فضای اجتماعی جامعه توجه بیشتری به جریان اصلاح‌طلب داشت.

این فعال سیاسی توضیح داد: به خاطر موضوع تأیید صلاحیت‌ها در اغلب شهرستان‌ها اصلاح‌طلبان نتوانستند رأی آورترین چهره‌های خود را به صحنه آورند و بنابراین بیشتر کرسی‌ها نصیب اصولگرایان شد اما در مرحله دوم انتخابات به دلیل چرخش فضای سیاسی به سمت اصلاح‌طلبان فضای مثبتی برای این جریان سیاسی در کشور بوجود آمده است.

شیرزاد افزود: در مرحله اول انتخابات فرصت برای کاندیداهای اصلاح‌طلب بسیار کم بود. چون تا نزدیک انتخابات بلاتکلیف بودند و در مورد تأیید صلاحیتشان مطمئن نبودند و به همین دلیل گروه‌های عامه اصلاح‌طلبان در شهرستان‌های مختلف نمی‌دانستند روی چه کسانی برنامه‌ریزی کنند، اما در مرحله دوم انتخابات کاندیداها مشخص هستند و رأی‌گیری در اغلب حوزه‌های انتخابیه باقی‌مانده بین دو نفر است و تکلیف روشن است.

وی با اشاره به اینکه فرصت خوبی در ایام عید برای برگزاری جلسات و دیدارها در شهرستان‌ها وجود داشته است که به شناخته شدن کاندیداهای اصلاح طلب کمک کرد، گفت: به نظرم اصلاح‌طلبان با زمینه مثبتی وارد مرحله دوم انتخابات می‌شوند و کلیه گروه‌های اجتماعی عامه اصلاح‌طلب باید مثل مرحله اول انتخابات فعال و باتمام قوا به صحنه آیند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا