اخبار
کد خبر : 2033 ۱۳۹۵/۰۱/۲۳   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

برگزاری اولین دوره استعداد یابی تکواندوی جنوب آذربایجان غربی در پیرانشهر

 اولین دوره استعداد یابی تکواندوی جنوب استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

اولین دوره استعداد یابی علاقمندان به رشته ورزشی تکواندو روز جمعه (20 فروردین ماه) به میزبانی شهرستان پیرانشهر و با حضور ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی برگزار شد.

کمال بیدخ رئیس اداره ورزش و جوان پیرانشهر در این خصوص گفت: در این دوره که برای اولین بار و با همکاری اداره ورزش و جوانان پیرانشهر و هیأت تکواندوی این شهرستان برگزار شد، حدود 100 ورزشکار در رشته ورزشی تکواندو از شهرستانهای جنوب آذربایجان غربی از جمله مهاباد، شاهین دژ،نقده، میاندواب، تکاب، اشنویهو پیرانشهر حضور داشتند که در نهایت پس از انجام حرکات ورزشی و اجرای برنامه های مختلف مورد نظر در خصوص استعدادیابی در این رشته ورزشی ورزشکاران برتر انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام برنامه و در نهایت با رأی داوران و کمیته فنی تعداد 50 ورزشکار بر جهت حضور در مرحله استانی انتخاب شدند که در چند روز آینده مرحله نهایی استعدادیابی ورزشکاران در رشته تکواندو در مرکز استان انجام خواهد شد و در نهایت تعداد 30 تکواندوکار منتخب خواهند که این تعداد تکوتدون کاران منتخب زیر نظر مربیان مطرح و نخبه استان تمرینات تخصصی خود را جهت حضور قدرتمندانه در میادین مختلف ورزشی کشوری و بین المللی انجام خواهند داد.

بیدخ افزود: اولین دوره استعداد یابی تکواندو در سه منطقه از استان آذبایجانغربی، شمال(خوی) مرکز استان( ارومیه ) و جنوب (پیرانشهر) برگزار شد که امیدوارم نتیجه آن بتواند گامی موثر در راستای شکوفایی استعدادهای ناب ورزشی در رشته تکواندو باشد.

مسابقات طناب کشی آذربایجان غربی با قهرمانی تیم سردشت پایان یافت

 مسابقات طناب کشی قهرمانی بزرگسالان آذربایجان غربی با قهرمانی تیم سردشت در شهرستان بوکان پایان یافت.

مسابقات طناب کشی قهرمانی استان به صورت دوره ای و در دو مرحله در بوکان برگزار شد و در دوره دوم و پایانی این مسابقات، روز جمعه تیم شهرستان سردشت به مقام نخست دست پیدا کرد و تیم های بوکان و نقده نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست پیدا کردند.

دور دوم این مسابقات با حضور شش تیم بوکان الف و ب، سردشت، ارومیه و نقده الف و ب برگزار شد که در مرحله پایانی، تیم ارومیه حضور پیدا نکرد و مسابقات با شرکت پنج تیم برگزار شد.

در این مرحله، تیم های شرکت کننده به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند و در نهایت تیم شهرستان سردشت با کسب بیشترین امتیاز به عنوان قهرمان مسابقات انتخاب شد.

تیم سردشت به عنوان نماینده آذربایجان غربی در مسابقات کشوری این رشته ورزشی حضور پیدا می کند.

 مسابقات طناب کشی آذربایجان غربی در سالن بدنسازی آراسته فر بوکان با حضور 12 تیم از هفت شهرستان از جمله ارومیه، نقده الف و ب، سردشت، مهاباد الف و ب، میاندوآب، تکاب و بوکان الف و ب در دو مرحله برگزار شد.

مرحله نخست این مسابقات با حضور تیم های شرکت کننده در سه گروه چهار تیمی برگزار شد که در پایان، شش تیم شامل تیم های بوکان الف و ب، نقده الف و ب، ارومیه و سردشت به مرحله بعدی صعود کردند.

مرحله استانی مسابقات کشتی دانش آموزان استان برگزار شد

مرحله استانی مسابقات کشتی دانش آموزان استان به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار شد.

«ولی حسینی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات کشتی دانش آموزان استان با حضور نفر در محل سالن رجائی شهرستان ارومیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی است؛ افزود: این مسابقات در سه رده خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مسابقات رده سنی خردسالان برای نخستین بار و با حضور 14 تیم و 61 ورزشکار 12 و 13 ساله برگزار شد.

وی گفت: مسابقات رده سنی نونهالان با حضور 14 تیم و 40 ورزشکار 14 و 15 ساله و مسابقات رده سنی نوجوانان با حضور 14 تیم و 42 ورزشکار 16 و 17 ساله برگزار شد.

گفتنی است دانش آموزان کشتی گیر در 10 وزن مختلف به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا