Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2029 ۱۳۹۵/۰۱/۲۳   

پاسخ دبیر تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان در مورد حذف مسیر کوهستانی

دبیر تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان گفت: منطقه کوهستانی کلیبر دو ایراد فنی داشت و به توصیه نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری آن را حذف کردیم. با این حال قول می دهم بیش از 70 درصد جوایز تور را رکابزنان ایرانی بگیرند.

به گزارش نای قلم، ابراهیم فیروزی در گفت و گویی درباره ی اعتراض برخی رکابزنان نسبت به حذف مسیر های کوهستانی و تقریبا کفی شدن این تور بیان کرد: به غیر از مسیر تبریز به ارومیه سایر مسیر ها کوهستانی است. ما سال گذشته مسیر کلیبر را اضافه کردیم اما از ما دو ایراد فنی گرفتند. اول اینکه ارتفاع آن زیاد بود و گفتند در حد و اندازه های تیم هایی که در تور نیمه حرفه ای شرکت می کنند، نیست و دیگر اینکه فاصله جایی که مسیر به اتمام می رسید و رکابزنان باید ترانسفر می شدند و به شهر تبریز بر می گشتند طولانی بود. اگر تیم ها در حد توردوفرانس بودند ایرادی نداشت و مشاور فنی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری توصیه کرد که برای تیم هایی که در تور نیمه حرفه ای شرکت می کنند این مسیر نباشد بهتر است و ما نیز به توصیه او عمل کردیم. از این رو سهند را جایگزین کلیبر کردیم.

او ادامه داد: از طرفی ما امسال تور را دو هفته زودتر برگزار می کنیم و آذربایجان در اردیبهشت نسبت به خرداد سردتر است بنابراین باید با توجه به آن مسیر ، امکانات را هم در نظر بگیریم. باید تنوع مسیر هم داشته باشیم زیرا برای کلاس تور خوب نیست و کیفیت تیم هایی که شرکت می کنند نیز مهم است. ما مشاوران داخلی و خارجی داریم که از نقطه نظرات آنها و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز استفاده کردیم.

فیروزی در پاسخ به این پرسش که اعتراض رکابزنان ایران را چقدر بجا می داند، تصریح کرد: اینکه هر سال مسابقه برگزار کنیم و ایرانی ها برنده شوند این ذهنیت را ممکن است به وجود آورد که مثل کشورهای عربی به فکر خودمان هستیم. برای ما کیفیت تور اولویت شماره یک است. نظرات ورزشکاران و تیم ها در اولویت بعدی قرار دارد. تور ما به مرحله ای رسیده که باید موافقت اتحادیه جهانی را بگیریم و به صورت حرفه ای برگزار کنیم. اگر اسپانسر داشته باشیم که یک میلیارد به ما کمک کند می توان تور را حرفه ای کرد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر نمی کند جوایز نقدی به رکابزنان ایرانی برسد بهتر از این است که ارز از کشور خارج شود، بیان کرد: ما برای تور خود شعار "پاکیزه پیروز شو" را انتخاب کردیم بنابراین رکابزنان ایران باید در شرایط مساوی برنده شوند نه به هر قیمتی. از طرفی من به شما قول می دهم بیش از 70 درصد از جوایز نقدی برای رکابزنان ایرانی است .

دبیر تور ایران- آذربایجان در مورد تیم های شرکت کننده و جوایز نقدی نیز گفت: حدود 40 تیم اعلام آمادگی کردند. در مرحله اول ما تعداد تیم ها را به 25 تیم کاهش دادیم. اکنون نیز با توجه به ظرفیت و امکاناتمان 20 تیم اصلی و 2 تیم ذخیره شرکت می کنند. از این میان چهار تیم ایرانی پیشگامان، شهرداری تبریز، پتروشیمی تبریز و تیم ملی در تور حضور دارند. سال گذشته جوایز تور 100 هزار دلار بود برای امسال 10 درصد افزایش داشتیم و اکنون 110 هزار دلار برای تور ایران- آذربایجان در نظر گرفته ایم که هزینه آن را به صورت مشارکتی استان هایی که تور در آن برگزار می شود، پرداخت می کنند.

او درمورد مشکلات تور نیز گفت: تور ایران -آذربایجان دو، سه اشکال عمده دارد، اول اینکه مشکل پخش زنده داریم و مسابقه در حال برگزاری پوشش داده نمی شود. اسپانسر هم نداریم که آن نیز به پخش زنده وابسته است. مشکل بی سیم هم وجود دارد که پوشش ضعیفی دارد. با این حال تعداد اشکالات تور ما از 5-6 صفحه در سال های قبل به سه، چهار مورد رسیده است.

فیروزی در پاسخ به این پرسش که در برگزاری و انتخاب مسیر ها چقدر با فدراسیون مشورت کرده اید، تصریح کرد: صفر تا 100 با برنامه فدراسیون است و مشورت می کنیم. مسابقات زیر پرچم فدراسیون برگزار می شود و اگر آنها نظری داشته باشند برای ما می فرستند. حتی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می خواست با رییس فدراسیون صحبت کند که ایران نبود و با دبیر فدراسیون حرف زد.

او در مورد کنترل دوپینگ در مراحل تور نیز بیان کرد: با توجه به شعار تور و اینکه در تور نیمه حرفه ای نیز نماینده UCI حضور دارد بنابراین جدی تر از سال گذشته به بحث دوپینگ می پردازیم. نماینده آنتی دوپینگ نیز از کشور بلژیک است و اروین کیل از هلند نیز به عنوان سر داور مسابقات و نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه سواری حضور دارد.

لازم به ذکر است به گزارش ایسنا مسیرهای ششگانه تور ایران-آذربایجان که از بیستم اردیبهشت آغاز می شود، به ترتیب زیر است:

1- تبریز به ارومیه مسافت 162.4کیلومتر

2- ارومیه به منطقه آزاد ارس مسافت 209.4 کیلومتر

3- منطقه آزاد ارس به تبریز مسافت 139.9 کیلومتر

4- تبریز به سرعین مسافت 198.2 کیلومتر

5-سرعین به پیست اسکی سهند(شانلی) مسافت 180.7 کیلومتر

6-داخل شهر تبریز مسافت 114کیلومتر

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا