اخبار
کد خبر : 2026 ۱۳۹۵/۰۱/۲۲   

راه اندازی دومين مركز درماني آموزشي اوتيسم در آذربايجان غربي

تاکنون 250 فرد داراي بيماري اوتيسم در استان شناسايي شده است

 معاون توانبخشي بهزيستي آذربايجان غربي از راه اندازي دومين مركز درماني آموزشي اختلالات طيف اوتيسم در سال جاري خبر داد.

به گزارش نای قلم، نادر محمديان آذر در بازديد از مركز پيشگامان اميد به عنوان تنها مركز درماني آموزشي اختلالات طيف اوتيسم در استان اظهار کرد: با توجه به نياز استان و نيز دسترسي راحت خانواده هاي داراي فرزند مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم دومين مركز درماني و آموزشي امسال راه اندازي مي شود.

وی افزود: اين مركز به عنوان يكي از مراكز موفق در سطح كشور به بيش از 70 نفر خدمات درماني، آموزشي و روانشناختي ارائه مي دهد.

محمديان آذر با تقدير از اقدامات مسئولان اين مركز در ارجاي استانداردهاي جهاني در درمان و آموزش كودكان داراي اختلالات طيف اوتيسم افزود: در حال حاضر بر اساس پايش صورت گرفته 250 فرد داراي بيماري اوتيسم در استان شناسايي شده است.

وی با اشاره به حمايت هاي بهزيستي از طريق پرداخت يارانه به اين افراد ادامه داد: برنامه غربالگري و آموزش در منزل به منظور رفاه خانواده ها و نيز پيشگيري از اين بيماري امسال اجرايي مي شود.

معاون توانبخشي بهزيستي استان با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني در زمینه اين بيماري به واسطه همت رسانه ها، تصريح كرد: با توجه به شيوع بالاي اين بيماري و پيچيدگي هاي پروسه درمان و آموزش در جهان يك روز به نام روز جهاني اوتيسم در نظر گرفته شده و ضروري است تا در استان ما نيز به اين مهم بيش از پيش پرداخته شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا