اخبار
کد خبر : 2020 ۱۳۹۵/۰۱/۲۶   

واحدهای تولیدی استان احیا می شود

بازگشت 400 واحد صنعتی در آذربایجان غربی به چرخه تولید

در سال های گذشته بخش تولید و تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبه رو بوده اند. همین عامل باعث شد که بسیاری از واحدهای تولیدی استان غیرفعال شده یا با ظرفیت‌های پایین به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش نای قلم، بسیاری از کارشناسان اقتصادی، چند سال گذشته را سخت‌ترین روزهای بخش تولید عنوان می‌کنند و معتقدند که دلایلی مانند بالا رفتن نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه و بیشتر شدن هزینه‌های تولید بسیاری از واحدهای تولیدی استان را با مشکل مواجه كرده است.

حال که شاهد بهبود شرایط اقتصادی هستیم، احیای این واحدهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.مسئولان باید احیای این واحد‌ها را در اولویت قرار دهند، زیرا با بهبود شرایط تولید در استان بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد. همین موانع باعث شده که اکنون بخش قابل‌توجهی از واحدهای تولیدی استان غیرفعال یا نیمه فعال بوده، که نتیجه این موضوع نیز چیزی جز از دست رفتن فرصت‌های شغلی نیست.

به هر حال احیای این واحدهای تولیدی مهم‌ترین اقدامی است که باید توسط مسئولان انجام شود، ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این واحدهای تولیدی وجود دارد و اگر بتوان این واحدها را احیا كرد و ظرفیت تولید آن‌ها را بالا برد، شاهد توسعه اقتصادی در استان خواهیم بود.

معاون استاندار آذربایجان غربی در ارتباط با عملکرد این کارگروه گفت: بانک ها مکلف شدند با تامین بخشی از بدهی های معوقه، این واحدهای تولیدی را برای بازگشت به چرخه تولید یاری رسانند.

نادرصفرزاده می افزاید: با راه اندازی واحدهای تولیدی راکد استان آذربایجان غربی حدود 17 هزار نفر، بار دیگر به سرکار باز می گردند.

وی اضافه می کند: سه هزار و 600 واحد تولیدی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که ازاین تعداد 40 درصد راکد هستند.

معاون استاندار تصریح کرد: 48 هزار و 129 نفردر واحدهای تولیدی فعال ونیمه فعال استان مشغول به کار هستند که با آغاز به کار و فعالیت مجدد واحدهای تولیدی راکد این میزان به 65 هزار نفر خواهد رسید.

به گفته صفر زاده با راکد شدن این واحدهای تولیدی در استان سال گذشته سه هزار نفر بیکار شده بودند.

 وی عمده ترین مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال در استان را کمبود نقدینگی، اختلاف بین شرکا، فرسودگی ماشین آلات و تحریم های اقتصادی عنوان کرد.

صفرزاده گفت: بانک ها مکلف شدند با تامین بخشی از بدهی های معوقه ، این واحدهای تولیدی را برای بازگشت به چرخه تولید یاری رسانند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا