اخبار
کد خبر : 2011 ۱۳۹۵/۰۱/۲۱   

آذربایجان غربی به جایگاه حقیقی خود دست نیافته است

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه آذربایجان غربی در رتبه بندی شاخص های توسعه به جایگاه حقیقی خود دست نیافته است.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در دیداربا کارکنان دفتر فنی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: باید با اصلاح رویکرد ها و بازنگری در برنامه ها و اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی با ارتقای شاخص های توسعه، استان به جایگاه واقعی خود در عرصه ملّی دست یابد.

او افزود: باید برای حل مسائل و مشکلات اساسی در استان متمرکز شد و از بخشی نگری در برنامه ریزی و اجرا اجتناب شود. معاون امور عمرانی استاندار بر برنامه ریزی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید و خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب گذشته و اولویت بندی کارها و تدوین و پیاده سازی برنامه ها افق روشنی از توسعه در استان قابل ترسیم خواهد شد.

کهوریان نظارت جامع و دقیق بر اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی را ضروری دانست و افزود: راهبری، پایش و نظارت در اجرای طرح ها موجب کارآمدی برنامه ها، جلوگیری از هدرفت منابع، کیفی سازی پروژه های عمرانی وبهره مندی به موقع مردم از مزایای طرح های عمرانی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه جدی به مباحث شهرسازی، ساخت و سازها و معماری شهری اشاره کرد و گفت: توسعه موزون شهرها، توجه به عمران روستایی و برخورداری مناطق کمتر توسعه یافته از امکانات در کاهش روند مهاجرت به شهرهای بزرگ و کنترل گسترش سکونتگاهای غیررسمی تاثیرگذار خواهد بود.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان غربی ادامه داد: گسترش سکونتگاه های غیررسمی و ساخت وسازهای غیرمجاز معضلات بسیاری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و مدیریت شهری ایجاد می کند که باید با به طور جدی با سودگران و زمین خواران درعرصه های ملّی و اطراف شهرها برخورد شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر فنی و کارشناسان این حوزه گزارشی از برنامه ها و اقدامات این دفتر در حوزه های زیربنایی و شهرسازی ارائه کردند. انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا