اخبار
کد خبر : 2010 ۱۳۹۵/۰۱/۲۱   

واگذاری صدور مجوز بهره برداری از سردخانه ها به جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واگذاری 350 پرونده مجوز بهره برداری از سردخانه ها از سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به جهاد کشاورزی در طی چند روز آینده خبرداد .

 به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی استان با محوریت موضوع استاندارد سازی وضعیت سردخانه های استان بر ضرورت ظرفیت یابی دقیق و شفاف سازی وضعیت سردخانه های استان تاکید و اظهار کرد: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی استان راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی در کنار سردخانه های دارای گواهی استاندارد ضرورت دارد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: تعداد 295 واحد سردخانه دارای پروانه بهره برداری در سطح استان با ظرفیت اسمی 685 هزار و 322 تن وجود دارد.

مرتضی نیکبخت افزود: پروانه بهره برداری تعداد 94 واحد از این سردخانه ها توسط سازمان جهاد کشاورزی و 201 واحد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر 51 واحد سردخانه نیز با ظرفیت 149 هزار و 350 تن که دارای پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 درصد هستند در سطح استان در حال احداث می باشند که برای تعداد 40 واحد از این سردخانه ها از سازمان جهاد کشاورزی استان پروانه بهره برداری صادر شده است.

نیکبخت ادامه داد: ظرفیت نگهداری محصولات تولیدی باغی در سردخانه های استان یک میلیون و 120 هزار تن است که در سال 94 به ترتیب از یک میلیون و 327 هزار تن سیب درختی تولیدی استان در سال گذشته در حدود 70 درصد ، از 284 هزار تن انگور تولیدی در حدود 50 درصد و از مجموع 134 هزار و 628 تن محصولات باغی هسته دار در حدود 25 درصد در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است .

نماینده اداره کل استاندارد آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین تعداد سردخانه های موجود در سطح کشور متعلق به آذربایجان غربی است، گفت : 194واحد از سردخانه های استان که دارای پروانه بهره برداری هستند ،دارای نشان استاندارد هستند.

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود در این زمینه پرداختند و مقرر شد کارگروه مشترکی از اعضا برای تعیین ظرفیت های واقعی سردخانه های فعال و غیر فعال با انجام بازدید میدانی از وضعیت سردخانه های استان تشکیل شود . انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا