اخبار
کد خبر : 2007 ۱۳۹۵/۰۱/۲۰   

وزش نسیم حمایت به سوی واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی

سال 95 می‌تواند از جهات مختلف سالی تاثیرگذار و در عین حال منحصر به فرد برای کشور و استان باشد؛ سالی که شاید همگان با توجه به توافق هسته‌ای و اجرای برجام منتظر تحولات عمیق اقتصادی در حوزه‌های اشتغال، مسکن و تولید باشند.

به گزارش نای قلم، در شرایط حاضر در عرصه داخلي، مهم‌ترين مساله بحث اقتصاد و معيشت مردم است، آن هم با توجه به شعاري كه در ابتداي سال جديد مطرح شد از این رو اقتصاد مقاومتي را بايد به شكل دقيق‌تر و كاربردی‌تري تدوين کرد. حاصل اقتصاد مقاومتي بايد به رونق و شكوفايي اقتصادي، خروج از ركود تورمي، ايجاد اشتغال و كاهش فاصله طبقاتي در جامعه كمك كند. چرا كه مردم به‌شدت از اين معضلات موجود در جامعه رنج مي‌برند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی می گوید: اصلی ترین استراتژی دولت برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است.

نادر صفرزاده با بیان اینکه الگوی حرکت اقتصادی ما در راستای اقتصاد مقاومتی است و باید با حل مشکلات واحدها و افزایش تولید و اشتغال در این مسیر گام برداریم، می افزاید: باید با تمام توان به مشکلات بخش تولید رسیدگی و برای حل و فصل مشکلات و رفع موانع پیش روی بنگاه ها و واحدهای تولیدی چاره اندیشی کنیم.

وی اضافه می کند: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است که بی تردید نفس تشکیل این ستاد می تواند اثرات سازنده ای در برداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار  با بيان اين كه همه تلاش و برنامه دولت تدبير و اميد، رفع موانع توليد و تقويت فضاي كسب و كار است، يادآور می شود: راهبرد اصلي اين كارگروه و مبناي جهت گيري همه دست اندركاران، ضمن حفظ و رعايت حقوق بانك ها، رفع مشکل واحدهاي توليدي است و اين مهم با رویکرد تعاملی بین مدیران بانک ها و دستگاه های دولتی و مدیران واحدهای توليدي - صنعتی استان؛ نگاه مثبت و يافتن راه های منطقی و هموار کردن زمینه براي فعاليت توليدي ها فراهم مي شود.

صفرزاده تصریح کی کند: با توجه به این سیاست باید تمام مشکلات واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی با جدیت در کوتاهترین زمان بررسی و رفع شود و در صورت بروز مشکل به ستاد ملی ارجاع داده می شود.

وی حمایت از بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را بسیار مهم برشمرده و بیان می کند: مدیریت استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلاتی که پیش روی آن‌ها است تلاش می‌کند و سیاست دولت و استان حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغال زایی بخش خصوصی و دولتی است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار واحدهایی که نقش اساسی می توانند در تولید و اشتغال داشته باشند به طوری که با خروج از رکود آنها برای تعداد زیادی از افراد زمینه اشتغال فراهم می شود، در اولویت هستند.

وی ادامه می دهد: با وجود مشکلات موجود با خروج طرح های مشکل دار از رکود و تامین بخشی از سرمایه در گردش این واحد ها می توان فرصت اشتغال برای جوانان استان فراهم کرد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي نیز می گوید: سال گذشته برای 16 هزار و 802 نفر در استان آذربایجان غربی زمینه اشتغال فراهم شده است.

رضا نقي زاده توضیح می دهد: از اين تعداد 11 هزار و 377 نفر در سامانه رصد ثبت شده و پنج هزار و 425 نفر نيز از طريق كاريابي ها مشغول به كار شده اند که طبق بررسي هاي صورت گرفته پايداري اشتغال ايجاد شده نیز 93 درصد بود كه رقم قابل توجهي است.

 

وي همچنين از پرداخت 535 ميليارد ريال وام اشتغال در سال گذشته در آذربايجان غربي خبر می دهد و می افزاید: حداقل تسهيلات پرداختي 150 ميليون ريال و حداكثر اين تسهيلات 450 ميليارد ريال بود.

با وجود آمار ارائه شده اما سال‌هاست بیکاری در بازار کار به یک بیماری مزمن تبدیل شده و با وجود تلاش‌هایی که برای عبور از بیکاری می شود، اما چرخ‌های این بازار به حرکت درنمی آید و روز به روز به تعداد متقاضیان کار اضافه می شود.

شاه‌بیت اغلب اولویت‌های مطرح شده در سخنان مسئولان استان در جلسات مختلف نیز رونق تولید و ایجاد اشتغال است، چرا که نرخ بیکاری در شرایطی کاهش می‌یابد که تولید رونق داشته و نرخ سرمایه‌گذاری رشد مطلوبی داشته باشد حال باید دید که آیا سیاست‌های کارگروه رفع موانع توليد و تقويت فضاي كسب و كار و همچنین اشتغال و سرمایه گذاری استان خواهد توانست قفل بیکاری در اقتصاد استان را باز کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا