اخبار
کد خبر : 1999 ۱۳۹۵/۰۱/۱۸   

شناسایی كاروانسرای عهد صفوی در مسیر جاده ابریشم

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: کاروانسرای عهد صفوی در یکی از مسیرهای فرعی جاده ابریشم درآذربایجان غربی شناسائی شد.

به گزارش نای قلم محمد فتحی در گفت و گویی اظهار کرد: با بررسی های میدانی که برای یافتن مسیرهای فرعی جاده ابریشم صورت گرفته این کاروانسرای عهد صفوی در حد فاصل مهاباد – سردشت  شناسایی شده است .

وی افزود: همزمان با انجام مقدمات برگزاری همایش بین المللی جاده ابریشم، تدقیق مسیرهای فرعی جاده ابریشم و به تبع آن بقایای معماری احتمالی باقی مانده ار این مسیرها و ابنیه پیرامون آن در سطح استان آغاز شده است.

فتحی اضافه کرد: بقایای معماری این کاروانسرا موسوم به "کوخ کورتک" شناسایی شده که از نظر تیپولوژی معماری و تکنیک ساخت با کاروانسراهای "شاه عباسی و دره خان خوی" قابل قیاس بوده و قدمت آن به احتمال قوی به دوره صفویه باز می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به ارزش تاریخی این اثر اضافه کرد: این کاروانسرا بر سر یکی از مسیرهای فرعی جاده ابریشم در جنوب استان آذربایجان غربی بنا شده متعاقب شناسایی این اثر فاخر و ارزشمند؛ تهیه پرونده ثبتی و انجام مطالعات دقیق تر پیرامون آن آغاز شده است .

فتحی ادامه داد: با توجه به فرصت پیش آمده در برگزاری ششمین نشست راه ابریشم در ارومیه، مطالعات تدقیق مسیرهای عبوری کاروانیان جاده ابریشم در آذربایجان غربی آغاز شده و امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم .

گفتنی است ششمین نشست نمایندگان کشورهای عضو برنامه جاده ابریشم از تاریخ سوم لغایت ششم اردیبهشت در ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا