اخبار
کد خبر : 1992 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

فعالیت دهیاری ها ساماندهی شود

توسعه پایدار روستایی یکی ازاهداف اساسی سیاست گذاری ها است. درسیستم جدید مدیریتی مدیریت روستاها به شوراها و دهیاری ها سپرده شده است، مدیریت روستایی درفرایند توسعه یک پارچه و پایدارنقش اساسی دارد، مدیریت روستایی درواقع فرایند سازماندهی و هدایت جامعه و محیط روستایی از طریق شکل دادن به سازمان ها و نهادهاست.

به گزارش نای قلم، این سازمان ها و نهادها، ابزار یا وسایل تامین هدف های جامعه روستایی هستند هدف هایی که مردم آن را ترسیم می کنند و می پذیرند. همچنین مدیریت توسعه روستایی فرایند چند جانبه ای است که شامل رکن مردم، دولت و نهادهای عمومی هستند. دراین فرایند با مشارکت مردم و از طریق تشکیلات و سازمان های روستایی برنامه ها و طرح های توسعه روستایی تدوین و اجرا شده و تحت نظارت و ارزشیابی قرار می گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در دیدار با کارکنان دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اهتمام دولت در امر اشتغال و بهبود معیشت روستائیان می گوید: ارتقای شاخص های توسعه و بهبود آن به ویژه در بخش های اقتصادی نظیر اشتغال جوانان روستایی و معیشت خانواده های روستایی از مهمترین برنامه های دولت در حوضه روستا است که به همین منظور نیز باید با برنامه ریزی جامعی رئوس فعالیت ها و مسئولیت های دهیاری ها نیز ساماندهی شود.

تقی کهوریان اظهار می دارد: شناسایی و معرفی مزیت های سرمایه گذاری در مناطق روستایی متناسب با ظرفیت موجود در منطقه، جلب مشارکت روستاییان در تشکیل تعاونی های روستایی و آموزش و ارائه راهکارهای مفید برای اجرایی طرح های عمرانی و تولیدی تاثیرگذاردر توسعه متوازن در مناطق روستایی از مهمترین وظایف مدیران و کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در سال 95 است.

وی می افزاید: با سیاستگذاری های دولت و ارائه مشوق ها به سرمایه گذاری ها در بخش روستا؛ برای استقرار فعالیت های تولیدی که اشتغال زایی دارند در مناطق روستایی باید تلاش شود و در این رابطه کارشناسان دفتر روستایی نقش مهمی را برعهده دارند.

کهوریان با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و تعویق یکساله زمان اجرای آن از سوی مجلس شواری اسلامی نیز اظهار می دارد: در نخستین اقدام باید یک برنامه کوتاه مدت یکساله برای سال 95 تدوین شود و در آن گام هایی که برای توسعه و عمران روستا لازم است تبیین شود.

وی همچنین خاطرنشان می کند: انجام کار براساس برنامه مشخص، جدیت در کار و پیشبرد برنامه و نظارت و پایش کارها براساس طراحی ها انجام شده از مسئولیت های مهم دفتر امور روستایی است که باید با اهتمام جدی و هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اجرایی در حوزه روستا اهداف ترسیم شده محقق شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و معاونین و کارشناسان این دفتر در زمینه فعالیت ها، برنامه ها و موانع و مشکلات در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی در مناطق روستایی گزارش دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا