اخبار
کد خبر : 1990 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

تفاوتی میان اهمیت مرحله دوم انتخابات با مرحله اول وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که «مرحله دوم انتخابات هیچ تفاوتی با مرحله اول به لحاظ اهمیت ندارد» گفت: مردم به همان دلایلی که در دور اول به صورت گسترده در انتخابات شرکت کرده‌اند باید در مرحله دوم هم برای تحقق آرمان‌ها و اهدافی که براساس آن به کاندیدای مورد علاقه خود رای داده‌اند، حضور یابند.

به گزارش نای قلم، محمد کیانوش‌ در گفت‌و گویی‌، با اشاره به اهمیت مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با طرح بیشتر این موضوع از نظر سیاسی و تبعات انتخاب یک نماینده در سرنوشت کشور، منطقه و حوزه انتخابیه، مردم را می‌توان برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ترغیب کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که می‌توان از نظر روانی برای کاهش مشارکت اشاره کرد آن است که اصولا در فرهنگ عمومی جامعه در برخی مقاطع عادت به رها کردن نیمه کاره اقدامات وجود دارد. علاوه بر این در شهرستان‌ها بعضی از گروه‌های اجتماعی به این دلیل که کاندیدای مورد حمایت آن‌ها به مرحله دوم راه نیافته احساس می‌کنند شرکت یا عدم شرکت و رای آوری این یا آن کاندیدا، منافع سیاسی و اجتماعی روشنی برای آنان نخواهد داشت.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که «گرایشات محلی، منطقه‌ای، قبیله‌ای و قوم‌گرایانه می‌تواند در بی‌تفاوت شدن بخشی از مردم در مرحله دوم انتخابات تاثیرگذار باشد» تصریح کرد: مردم باید با محاسبه سود و زیان انتخاب هرکدام از کاندیداها و با عطف به برنامه‌ها و سیاست‌های نامزدها و با بررسی و مطالعه برنامه‌ها و شیوه‌های سیاسی اخلاقی آن‌ها و بدون ملاحظه بریدگی از مرحله دوم یا علاقه به کاندیدایی که به مرحله دوم راه نیافته است، به صورت جدی در انتخابات شرکت کنند.

کیانوش‌ در ادامه افزود: کاهش شرکت بخشی از رای دهندگان در مرحله دوم انتخابات می‌تواند به رای‌آوری کاندیداهایی منجر شود که برخلاف منافع و مصالح آن دسته از کسانی باشند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: فعالان رسانه‌ای و فرهنگی با تبیین ضرورت شرکت مردم در مرحله دوم می‌توانند به گسترش کنش و رفتار عقلانی در میان بخش‌هایی از مردم که احتمالا انگیزه کمتری برای مشارکت در مرحله دوم انتخابات دارند، کمک کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا