اخبار
کد خبر : 199 ۱۳۹۴/۰۴/۱۹   

طنین حمایت از قدس در آذربایجان غربی

روزه‌داران آذربایجان غربي از پیر و جوان و خردسال امروز در گرم‌ترین روز تابستان حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس رقم زدند.

به گزارش ناي قلم، اقشار مختلف مردم آذربایجان غربي امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

در سی و هشتمین مراسم روز جهانی قدس، مردم مناطق مختلف آذربایجان‌غربي با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

امروز اقشار مختلف مردم در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

جوانان اين خطه با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌های مبنی بر ما تا آخر ایستاده‌ایم، با سر دادن شعارهاي یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است، روز جهانی قدس یوم‌الله یوم‌الله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حمایت از فلسطین سفارش امام است ـ عزت ما مسلمین بر پایه قیام است، پشتیبانی همه‌جانبه‌ خود را از انتفاضه مردم فلسطین اعلام كردند.

* اسرائیل امروز موجودیت خود را در خطر می‌بیند

سپس جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان سخنران مراسم روز قدس در ارومیه گفت: اسرائیل زمانی در اندیشه نیل تا فرات بود اما امروز موجودیت خود را در خطر می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه با اشاره به اینکه این رژیم در دوره‌ای از تاریخ و قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب دوران طلایی و پیشرفت داشته است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل در همه جهان طنین انداز شده است و این شعارها مرگ تدریجی اسرائیل را رقم می‌زند.

*مردم ثابت کردند که همچنان به آرمان‌های خمینی پایبند هستند

امام جمعه ارومیه با بيان اينكه امروز مردم ایران ثابت کردند که همچنان به آرمان‌های خمینی کبیر در ستاندن حق مظلوم از ظالم پایبند هستند، گفت: برگزاری راهپیمایی‌های ضداستکباری از ریشه‌های دینی برخوردار است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اينكه ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، برای همیشه تاریخ و در همه شرایط بایستی زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: اگر امروز ملت ایران برای دفاع از مظلومان به خیابان‌ها ریخته‌اند و بر ضد رژیم غاصب اسرائیل فریاد می‌کشند بر اساس دستور دین است، چون دین اسلام پذیرش و اعتماد و تکیه بر ظلم را نهی کرده بلکه توصیه به دفاع و مبارزه در مقابل ظالم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دین مبین اسلام نه‌تنها ظلم بلکه دفاع از ظالم را هم ممنوع و حرام اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: حمایت از فلسطین در روز جهانی قدس، در حقیقت حمایت از جبهه مقاومت مقابل جنگ‌‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه است.

قريشي اضافه كرد: تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استمرار این راه از سوی مقام معظم رهبری در راستای عمل به یک تکلیف دینی است که با همراهی ملت ایران سال‌های متمادی است که انجام می‌شود.

وي تصريح كرد: آنچه مسلم است این بوده که برگزاری باشکوه روز قدس ابتدا تجدید میثاق ملت ایران با رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و نیز عمل به تکلیف شرعی و پاسخ به ندای یاری مردم مظلوم فلسطین است.

قريشي ادامه داد: دشمن شناسی اولویت نخست ملت‌های مسلمان منطقه است چرا که امروز حکام مرتجع عرب حامیان اصلی تروریسم و رژیم اسرائیل هستند.

راهپیمایی روز قدس امسال اروميه با تجمع شهروندان در میدان ولایت فقیه از ساعت 11 صبح آغاز و با قرائت قطع‌نامه به پایان رسید.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا