اخبار
کد خبر : 1986 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

۲۴روز تا رقابت در مرحله دوم انتخابات

پس از فروکش کردن تب و تاب انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و رقابت فشرده بین دو جریان قالب کشور یعنی اصولگرا و اصلاح طلب و نیز پیشروی مستقلین برای کسب حداکثری کرسی های مجلس، فضا برای ورود به مرحله دوم انتخابات مهیا می شود.

به گزارش نای قلم، رقابت در مرحله دوم اگرچه از التهاب انتخابات در مرحله اول برخوردار نیست اما آمار و ارقام کسب شده از نتیجه رقابت های دور اول در شهرهای مختلف برای مشخص شدن ترکیب مجلس آینده تعیین کننده بوده و نشان دهنده حساسیت بالای رقابت در دور دوم است.

براساس آمار رسمی اعلام شده از وزارت کشور به عنوان مجری برگزار کننده انتخابات در دور دوم که با پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان روز جمعه ۱۰ اردیبهشت برگزار می شود استان آذربایجان غربی با شش کرسی بلاتکلیف در انتظار دور دوم انتخابات است تا نتیجه رقابت در این استان با بیشترین تعداد کاندیدایی که به دور دوم راه یافتند مشخص شود.

در حوزه انتخابیه ارومیه هادی بهادری (اصلاح‌طلب)، روح‌الله حضرت‌پور (اصول‌گرا)، ‌حاکم ممکان (مستقل) و مجید دودکانلوی میلان (اصلاح‌طلب)، در حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، پلدشت و شوط  شریف‌پور (اصلاح‌طلب) و اکبرزاده (اصولگرا)، در حوزه انتخابیه سلماس رسول جلایر (اصولگرا) و شهروز برزگر (اصلاح‌طلب) و در حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین‌دژ و تکاب عیسی‌زاده (اصولگرا)، هاشمی (اصولگرا) و میرزایی (اصلاح‌طلب) و جهانبخش محبی‌نیا (اصول‌گرا) به رقابت می پردازند.

بنابراین گزارش طبق قانون، تبلیغات انتخاباتی نامزدها در مرحله دوم انتخابات نیز به مدت یک هفته از دوم اردیبهشت آغاز می شود و ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا