اخبار
کد خبر : 1985 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

پراید بالاترین آمار سرقت خودرو را دارد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: بالاترین سرقت ها در ایام تعطیلات نوروزی مربوط به وسایل نقلیه بود که از 70 درصد آمار سرقت، ماشین های مدل پایین نظیر پراید بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نای قلم، سردار سرتيب دوم پاسدار ناصر اصلاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در 85 درصد موارد مدارك خودروهاي مسروقه در داخل خودرو بوده كه اين امر كار پليس را سخت كرده بود و سارقان با استفاده از آن مدارك به راحتي تردد مي كردند.

وی به همشهریان توصیه کرد مدارک خودرو و اموال با ارزش خود را داخل خودرو نگذارید.

شناسایی پنج شبكه سارق حرفه اي در نوروز امسال

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در ارتباط با سرقت خودرو در ایام نوروز پنج شبكه سارق حرفه اي نيز شناسايي و دستگير شدند، تصریح کرد: 70 درصد خودروهاي به سرقت رفته در ايام تعطيلات نوروزي كشف شد.

اصلاني با اشاره به کل آمار سرقت های انجام شده در استان اظهار كرد: كل سرقت های انجام شده در آذربايجان غربي طي ايام تعطيل نوروز 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.

وی گفت: در این مدت سرقت هاي مهم 26 درصد و سرقت هاي خرد نيز 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.

اصلاني در عین حال از کشف 85 درصد سرقت هاي مهم و 55 درصد سرقت هاي خرد در اين ايام خبر داد.

وي همچنین اظهار كرد: در 14 روز گذشته تعداد 285 نفر سارق حرفه اي اغلب در حين ارتكاب جرم دستگير شدند.

کاهش سه درصدی تصادفات در استان

فرمانده انتظامی استان سپس به آمار تصادفات در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: با توجه به اقداماتی چون تقویت 40 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی استان در حوزه راهور، حذف نقاط حادثه خیزو فعالسازی ایستگاه های کنترلی وسایط نقلیه، آموزش دهیاران و ارتقای سطح آگاه سازی رانندگان با ارائه کتابچه و بروشور همچنین در رسانه ها و شبکه های مجازی در تعطیلات امسال شاهد کاهش سه درصدی تصادفات در استان بودیم.

وی همچنین از کاهش 25 درصدی کشته ها در ایام تعطیلات نوروز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: در اثر تصادفات جاده ای امسال 18 نفر جان خود را از دست دادند.

اصلانی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی در استان طی نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته 12 درصد افزایش و میزان تصادفات خسارتی 13 درصد کاهش یافته است.

جمع آوری تعداد يك هزار و 537 نفر از معتادان كارتن خواب

وي با اشاره به اينكه در نزديكي عيد نوروز تا پنجم فروردين سال 95 معتادان ولگرد و كارتن خواب در اين استان شناسايي شدند، اظهار كرد: تعداد يك هزار و 537 نفر از معتادان كارتن خواب جمع آوري و از اين تعداد 700 نفر در 15 مركز نگهداري و ترك اعتياد پذيرش شده و تا ارديبهشت ماه سال جاري نگهداري می شوند كه اين اقدام نيز باعث شد تا سرقت ها در اين استان كاهش يابد.

فرمانده انتظامی استان همچنين اضافه كرد: امسال در اين ايام مقدار 87 كيلو و 750 گرم انواع مواد مخدر كشف شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 349 درصد افزايش كشف داريم.

اصلاني گفت: در اين ارتباط تعداد 225 نفر قاچاقچي دستگير و هشت شبكه نيز شناسايي و متلاشي شده است.

وي بيان كرد: در اين ايام تعداد 10 هزار و 900 نفر از عوامل انتظامي از تاريخ 26 اسفند سال 94 تا 14 فروردين ماه سال جاري در آماده باش كامل بوده و به مردم و مسافران ارائه خدمت كردند.

اصلانی اضافه كرد: همچنين در اين ايام تعداد شش هزار و 800 نفر نيز از سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي استان كه مرتبط بودند، در اين ايام با پليس همكاري مي كردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا