اخبار
کد خبر : 1984 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

درآمدهای وصولی آذربایجان غربی به ۸۶۶۵ میلیارد ریال رسید

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان آذربایجان‌غربی از رسیدن درآمدهای وصولی آذربایجان غربی در سال گذشته به رقم ۸۶۶۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گویی اظهار کرد: از این میزان بالغ بر هفت هزار و 37 میلیارد ریال از محل درآمدهای استانی و افزون بر یک هزار و 627 میلیارد ریال از محل درآمدهای ملی وصول شده است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی گفت: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 12 ماهه سال گذشته با سهم 81 درصد از کل وصول درآمدهای استانی افزون بر پنج هزار و 749 میلیارد ریال  است که از این رقم بیش از سه هزار 868 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های مستقیم و افزون بر یک هزار 881  میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم وصول شده است.

غفارپور افزود: مالیات‌های مستقیم با 101.5 درصد تحقق وصولی نسبت به مصوب 12 ماهه سال 94 از رشد 22.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده که شامل مالیات بر شرکت‌ها، مالیات بر درآمد و  مالیات بر ثروت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان‌غربی تحقق وصولی درآمد مالیات‌های غیرمستقیم نسبت به مصوب 12ماهه سال 94 را 71.9 درصد و رشد درآمدهای فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل را 5.4 درصد بیان کرد و اظهار داشت: درآمد مالیات‌های غیرمستقیم شامل مالیات بر واردات و مالیات برکالا و خدمات است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی با تشریح سایر درآمدهای استانی که شامل درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه است، مجموع میزان وصولی این‌گونه درآمدها را با 95.3 درصد تحقق نسبت به پیش‌بینی 12ماهه سال 94 و 12.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزون بر یک هزار و 287  میلیارد ریال ذکر کرد.

غفارپور میزان تحقق درآمدهای عمومی استانی نسبت به پیش‌بینی 12 ماهه سال 94 را نیز معادل 90.5 و میزان رشد این‌گونه درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 12.4 درصد ذکر کرد.

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 95 مبنی بر اقدام و عمل در چارچوب اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تحقق این مهم، تلاش مجدانه دست‌اندرکاران امر و عمل مضاعف به تعهدات و مسئولیت‌های مرتبط با تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را می‌طلبد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان غربی با بیان اهمیت درآمدهای مالیاتی و جایگزینی آن به‌جای درآمدهای نفتی، فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و شفافیت در نحوه پرداخت مالیات و آشنایی‌کامل مردم با این مقوله مهم را از راهکارهای ارتقاء درآمدهای استانی دولت عنوان کرده و نیل به منویات رهبر معظم  در این رابطه را از وظایف قانونی و شرعی در این برهه از زمان ذکر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا