اخبار
کد خبر : 1983 ۱۳۹۵/۰۱/۱۷   

واردات بی‌رویه؛ مهم ترین مشکل واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: وارادات بی‌رویه و عدم‌فروش در بازارهای خارجی از جمله مشکلات برون‌کارگاهی واحدهای تولیدی استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان با اشاره به مسائل و مشکلات صنوف تولیدی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات، مشکلات صنوف تولیدی استان به دو دسته مشکلات درون‌کارگاهی و برون‌کارگاهی تقسیم می‌شود

وی با بیان مشکلات درون‌کارگاهی واحدهای تولیدی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بالا بودن هزینه‌های تولید، فرسودگی ماشین‌آلات و نیاز به اصلاح و جابه‌جایی از جمله مشکلات این است

دهقان تصریح کرد: علاوه بر آن، پایین بودن فناوری، نقص در مدیریت و وجود مشکلات بیمه‌ای کارگران واحدهای تولیدی از سایر مشکلات درون‌کارگاهی واحدهای تولیدی استان است.

وی با اشاره به مشکلات برون‌کارگاهی واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی گفت: عدم تأمین مواد اولیه به‌دلایلی غیر از کمبود نقدینگی، آثار ناشی از هدفمند بودن یارانه‌ها، واردات بی‌رویه و عدم فروش در بازارهای خارجی و صادرات نیز از جمله مشکلات برون‌کارگاهی واحدهای تولیدی استان به شمار می‌رود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: متأسفانه از مشکلات اساسی و مهم توسعه صنوف تولیدی در هر دو جنبه کمی و کیفی، کمبود مدیران مبتکر و فعال بوده و نقص در مدیریت عامل اصلی پایین بودن قدرت تولید در تمامی فعالیت‌های تولیدی واحدهای کوچک صنفی در ایران است.

به ‌گفته وی، به‌ منظور اقتصادی بودن و داشتن کارایی لازم یک واحد تولیدی مدیریت واحد، باید توانایی انجام تعداد زیادی از وظایف را که با یکدیگر در پیوند کامل هستند دارا بوده که یکی از این وظایف تعلیم و کسب تجربه است.

 دهقان گفت: بنابراین مدیریتی که در رأس قرار دارد باید ظرفیت و توانایی ایجاد هماهنگی بین وظایف را داشته باشد تا بتواند مزایای مطلوبی را حاصل کند چون مدیریت با روش‌های سنتی قادر نیست که بهره‌وری را به حداکثر میزان خود برساند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا