اخبار
کد خبر : 1981 ۱۳۹۵/۰۱/۱۶   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

شمشيرباز اروميه اي به رقابت هاي انتخابي المپيك اعزام مي شود

طاهر عاشوري اپه ايست تيم ملي شمشيربازي كشور جهت شركت در آخرين مرحله رقابت هاي انتخابي المپيك 2016 ريودوژانيروي برزيل، تحت عنوان زون آسيا عازم كشور چين مي شود.

شهريار نوبخت دبير هيات شمشيربازي آذربايجان غربي افزود: طاهر عاشوري در مسابقات انتخابي تيم ملي كه روزهاي دوم و سوم اسفند ماه سال گذشته با شركت هشت ورزشكار در بخش مردان و شش ورزشكار در بخش بانوان در سالن شهيد كلاه دوز مجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران برگزار شد، با اقتدار بر سكوي نخست ايستاد و ضمن كسب جواز حضور در رقابت هاي آسيايي چين، به عنوان تنها اپه ايست كشورمان در آخرين مرحله مسابقات انتخابي المپيك 2016 ريو نيز حضور خواهد داشت.

وي اظهار كرد: رقابتهاي زون آسيا طي روزهاي 20 تا 22 فروردين ماه در شانگهاي چين برگزار مي شود و تيم پنج نفره ايران روز چهارشنبه 18 فروردين عازم اين مسابقات مي شود.

نوبخت ادامه داد: عاشوري پس از آن طي روزهاي 22 تا 26 فروردين ماه به همراه ساير ملي پوشان در رقابتهاي قهرماني آسيا در چين نيز شركت مي كند.

به گزارش ایرنا وي گفت: تيم ملي ايران با تركيبي متشكل از طاهر عاشوري و عليرضا ادهمي در اسلحه اپه و فلوره مردان همراه با نجمه سازنچيان، مهسا پوررحمتي و مطهره محسني در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره اعزام مي شود.

آغاز اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان در ارومیه

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان از صبح امروز دوشنبه در خانه وزنه برداری جهان پهلوان تختی ارومیه آغاز شد.

ابراهیم قالوسیان دبیر هیات وزنه برداری آذربایجان غربی افزود: در این اردو 12 ورزشکار به همراه فراز رامهرمزی، وحید ربیعی به عنوان مربیان تیم و محمد اسماعیل زاده ماساژور وارد ارومیه شده اند و شش وزنه بردار جوان و نوجوان استان نیز از روز شنبه به جمع آنها اضافه می شوند.

وی اظهار کرد: محمد ارسلانی، سبحان راهبر، مبین مرندی، ابراهیم بهروان، احمد احمدنژاد و علی عبدالعلی زاده شش وزنه بردار دعوت شده استان برای شرکت در این اردو هستند.

قالوسیان گفت: این اردو تا دهم اردیبهشت ماه ادامه دارد و هزینه یک میلیارد ریالی آن به طور مشترک توسط اداره کل ورزش ورزش و جوانان، شرکت ساختمانی قوام ساز امیرکبیر با مدیریت رضا عبدی (نایب رئیس هیات وزنه برداری آذربایجان غربی) و هتل سه ستاره آریا تامین می شود و فدراسیون نیز تامین بخشی از تجهیزات سخت افزاری آن را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: امسال قصد داریم بر اساس رایزنی های به عمل آمده و با حمایت مسئولان منطقه آزاد تجاری ماکو تیم وزنه برداری استان را برای نخستین بار در لیگ برتر کشور شرکت دهیم که در صورت تحقق یافتن این مهم، شاهد رشد و پویایی رشته وزنه برداری در استان و حضور ملی پوشان بیشتری از این خطه در عرصه های مهم بین المللی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا قالوسیان گفت: تیم وزنه برداری آذربایجان غربی در بهمن ماه سال گذشته با میانگین سنی 16 سال در بخش تیمی مسابقات کشوری مقام چهارم ایران را به خود اختصاص داده است و در رده سنی نونهالان و نوجوانان نیز فعالیت بسیار گسترده و هدفمندی را دنبال می کند.

مسابقات تنیس روی میز در خوی برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوی گفت: مسابقات تنیس روی میز به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انرژی هسته ای در این شهرستان برگزار شد.

محمد آزادی روز دوشنبه در مراسم پایانی این مسابقات اظهار کرد: در این مسابقات 60 نفر در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن تنیس روی میز شهرستان خوی باهم رقابت کردند.

وی افزود: در این مسابقات از چهار نفر برتر هر رده سنی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

در شهرستان خوی تا کنون بیش از هشت هزار و 500 نفر ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی بیمه شده اند.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا