اخبار
کد خبر : 1972 ۱۳۹۵/۰۱/۱۵   

پیش بینی افزایش تولید گندم در آذربایجان غربی

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزایش تولید گندم در سال زراعی جاری پیش بینی می شود.

به گزارش نای قلم، جمشید دارا در گفت و گویی اظهار کرد: سطح سبز مزارع گندم استان از وضع مطلوبی برخوردار است و با تحقق بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، افزایش تولید و ارتقا کیفیت گندم را پیش بینی می کنیم .

وی افزود: به دلیل پراکندگی مناسب بارندگی ها در سال زراعی جاری، کشت به موقع مزارع ، رعایت مسائل به زراعی از جمله تهیه بستر مناسب و کشت مکانیزه، استفاده به موقع از کودهای پاییزه و بذور اصلاح شده ، مزارع گندم استان از سطح سبز و پوشش بسیار مناسبی برخوردارند .

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در صورت ادامه روند بارندگی ها تا پایان سال زراعی جاری پیش بینی می کنیم در شرایط مطلوب بیش از621هزار تن محصول گندم از مزارع استان برداشت شود.

دارا افزود: سطح زیر کشت گندم پائیزه در استان در سال زراعی جاری، 358 هزار هکتار بوده که از این میزان 270 هزار هکتار گندم دیم و 88 هزار هکتار گندم آبی است که بیش از 95 درصد مزارع گندم آبی و 90 درصد مزارع گندم دیم در حال حاضر در مرحله پنجه کامل و مابقی در حال پنجه زنی هستند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان با اشاره به پیش بینی مبارزه با آفت سن گندم در سطح نزدیک به 120 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان گفت: مبارزه با علف های هرز پهن و کشیده برگتا کنون در سطح 408 هکتار از مزارع گندم و جو مناطق گرمسیری استان انجام شده و ریزش موردی سن های پیشتاز در شهرستان های ارومیه، مهاباد و بوکان گزارش شده اما هنوز به دلیل سرد بودن هوا سطح مبارزه شیمیایی به نرم متعارف نرسیده است و مبارزه با آفت سن غلات آغاز نشده است.

دارا تصریح کرد: در سال زراعی جاری تا کنون حدود چهار هزار و 372 هزار تن کود مورد نیاز کشت پائیزه بین زارعین استان توزیع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا