اخبار
کد خبر : 1968 ۱۳۹۵/۰۱/۱۵   

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد: کاهش 40 درصدی مصرف آب در افق پنج ساله

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی کاهش 40 درصدی مصرف آب در افق پنج ساله را از برنامه های پیشنهادی برای فرمانداری های استان اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، عباس جعفری در نشست فرهنگی و اجتماعی فرمانداران حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، عمومی و دولتی، شناسایی تجارب موفق در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه و انتقال آن به گروه های هدف، ایجاد هماهنگی و انسجام و یکپارچگی میان دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های دولت در دستور کار تمام دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و از 27 راهکاری که در ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه تصویب شد 19 راهکار درقالب پروژه های اجرایی و هشت راهکار نیز به عنوان طرح های مطالعاتی بود که در کنار این برنامه ها برای افزایش آگاهی مردم و آموزش جوامع هدف در این طرح دولت به رغم محدودیت های اعتباری، بودجه قابل توجهی را برای برنامه های فرهنگی اختصاص داده است.

به گفته جعفری در سال 93 برای انجام برنامه ها و فعالیت های اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزشی 25 میلیارد ریال اختصاص یافت که این رقم در سال 94 به رغم محدودیت های اعتباری دولت به 110 میلیارد ریال افزایش یافت و با گشایش های اعتباری که در پایان سال شد معادل 30 درصد آن تخصیص یافته و دستگاه های اجرایی باید در زمان بندی مشخص برنامه های فرهنگی مصوب شده را به اجرا درآوردند.

سیف الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:22 شهرداری در 9 شهرستان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار گرفته اند که در زمینه کاهش مصرف آب در آبیاری فضاهای سبز شهری و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر اقداماتی را آغاز کرده اند و در اجرای سایر برنامه ها نیز آمادگی همکاری کامل با دستگاه های اجرایی را دارند.

در ادامه فرمانداران شهرهای واقع در حاشیه دریاچه ارومیه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه اجرای طرح های فرهنگی و اجرایی طرح احیای دریاچه ارومیه مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا