اخبار
کد خبر : 1967 ۱۳۹۵/۰۱/۱۵   

نقشه راه دانشگاه نوید بخش آینده ای روشن برای عرصه سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: نقشه راهی که برای دانشگاه ترسیم نموده ایم آینده روشن عرصه سلامت استان از ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی نوید می دهد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در دیدار نوروزی خود و اعضای هیات رئیسه دانشگاه با کارکنان واحد های تابعه در سطح شهرستان ارومیه اظهار کرد: دانشگاه ویترین یک استان است و تاثیرگذاری فرهنگی عظیمی در جامعه دارد چرا که افراد فرهیخته در محیط دانشگاه حضور دارند که فرهنگ ساز هستند لذا جایگاه واقعی دانشگاه در جامعه باید به درستی تبیین شود و نباید سلیقه ای با آینده دانشگاه رفتار شود.

او خلاصه ای از اقدامات عرصه سلامت را بیان کرد و گفت: در بحث مالی نظم ارزشمندی بر دانشگاه حاکم شده و موفق شده ایم ضمن تعیین تکلیف و پیمان سپاری پروژه های نیمه تمام و ناقص که مدت های مدید بلاتکلیف مانده بودند، پروژه های جدید عمرانی بسیار مهم و اساسی را نیز انجام دهیم و با وجود بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه توانستیم بخشی از مطالبات همکاران را در روزهای پایانی سال گذشته پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه با وجود محدودیت های اعتباری و مالی سال گذشته خوشبختانه با عزمی راسخ و کاری جهادی و بسیجی امروز شاهد فعالیت های عمرانی مختلف و زیاد عرصه سلامت در سطح استان هستیم، اضافه کرد: احداث 180 خانه بهداشت، بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی درمانی، بازسازی و بهسازی اورژانس ها، احداث بلوک های زایمانی، درمانگاه های تخصصی در کل استان، تکمیل ساختمان آزمایشگاه رفرانس بعد از سال ها توقف از جمله اقدامات انجام یافته است.

وی تحت پوشش قرار دادن 450 هزار نفر در حاشیه شهرها را از جمله اقدامات مهم در حوزه بهداشت بیان کرد و افزود: در حوزه درمان نیز با اجرای تحول نظام سلامت شاهد موفقیت های بزرگی در کاهش پرداختی از جیب مردم، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان ها و توسعه و تجهیز بیمارستانی در سطح استان به ویژه در مناطق محروم بودیم.

آقازاده توجه به سلامت جسمی و روحی کارکنان را بسیار بااهمیت برشمرد و گفت: در بحث ورزش ضمن تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی در سایت نازلو که مدت ها به صورت پروژه نیمه تمام باقی مانده بود و بدون اینکه منبع اعتباری مشخص داشته باشد با مدیریت بهینه مالی به بهره برداری رسید و در تمام سالن های ورزشی و خوابگاهها تجهیزات ورزشی و بدنسازی نصب شده است.

وی افزود: در بحث رفاهی مامورسرای تهران بازسازی شد، مهمانسرای مشهد مقدس تا خرداد ماه بازسازی خواهد شد و بازسازی و راه اندازی مجدد اردوگاه فرهنگی رفاهی ورزشی دانشگاه که متاسفانه مدت ها مورد توجه قرار نگرفته بود را در دستور کار سال جاری داریم.

آقازاده در ادامه گفت: برخلاف برخی شایعات منبع مالی خرید این ساختمان کارانه ها و اضافه کاری همکاران نبوده است بلکه با مدیریت بهینه منابع مالی دانشگاه و جلوگیری از اتلاف این منابع توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس دانشگاه با بیان تاریخچه 150 ساله طب در ارومیه، تاسیس موزه دانشگاه را از برنامه های آینده عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان غربی و به ویژه شهر ارومیه دارای تاریخچه غنی طب و بهداشت است که در نظر داریم در مجموعه ای به صورت موزه تاریخچه پزشکی منطقه را در معرض دید عموم قرار دهیم که کاری ماندگار خواهد بود.

وی به پروژه بیمارستان 450 تختخوابی نیز اشاره کرده و گفت: این پروژه به خاطر مشکلات فنی و سازه ای قابلیت تبدیل به بیمارستان را ندارد لذا در نظر داریم به ساختمان ستادی تغییر یافته و تمام معاونت ها و واحدهای ستاد دانشگاه در آن محل تجمیع یابند و در عوض بیمارستان 600 تختخوابی قابل توسعه به 1000 تخت برای استان در طراحی شده است که در حال رایزنی با یک شرکت اتریشی در این خصوص هستیم که تخصصشان صرفاً طراحی و ساخت بیمارستان است.

آقازاده همچنین از اقدامات انجام شده در حوزه غذا و دارو، آموزش و پژوهش و فرهنگی و دانشجویی نیز تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دانشگاه به دیدارهای خود از واحدهای تابعه شمال و جنوب استان در طی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: حضور مسئولان در واحدها و دیدار با همکاران و بررسی مسائل و مشکلات آنان از نزدیک وظیفه مدیران است که متاسفانه در بازدیدهای نوروزی شاهد این بودیم که برخی از واحد های محیطی در حسرت دیدن مسئول مربوطه هستند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

قائم مقام وزیر در دانشگاه تاکید کرد: از تمام همکاران انتظار می رود که دانشگاه را خانه خود بدانند و با صمیمیت و همدلی در راه اعتلای عرصه سلامت و ترقی و پیشرفت دانشگاه قدم بردارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا