اخبار
کد خبر : 1963 ۱۳۹۵/۰۱/۱۴   

اخبار کوتاه شهرستان ها

جرائم انتخاباتی در سلماس با جدیت پیگیری می شود

فرماندار شهرستان سلماس گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سلماس بر فضای انتخاباتی نظارت دارد و با جدیت جرائم انتخاباتی را پیگیری می کند.

مسعودحاجی علیلو در نشست توجیهی نامزدهای راه یافته به دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سلماس افزود: نظارت و پایش فضای انتخاباتی سلماس در این دوره با دقت بیشتری انجام می گیرد و با افراد قانون شکن برخورد می شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از چالش، تجمع و تحریک مردم ضروری است تا داوطلبان و ستادهای تبلیغاتی آنها مراقب رفتار و گفتار خود باشند و از طرح مسائل چالشی و حاشیه ای بپرهیزند.

فرماندار سلماس با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید حق مردم حفظ شود و از مسائل قومی و قبیله ای سوء استفاده نشود.

حاجی علیلو با تاکید بر اهمیت رای مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: ضوابط و مقرارت قانونی در تمامی مراحل انتخابات حاکم است و تمامی افراد اعم از نامزدها و طرفداران آنها و مجریان می بایست بر محور قانون حرکت کنند و مردم آگاه نیز افراد پایبند به قانون را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: آنچه جمهوری اسلامی را با دیگر کشورها متفاوت می سازد، وحدت، همبستگی و همدلی مردم است که که در انتخابات های مختلف پس از انقلاب اسلامی هر ساله پرشورتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

طغیان رودخانه زرینه رود تالاب نوروزلوی میاندوآب را احیاء کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از احیاء و آبگیری کامل تالاب نوروزلوی این شهرستان براثر طغیان آب رودخانه زرینه رود خبر داد.

اکبر محمدیان در مصاحبه با ایرنا گفت: بارش های چند روز اخیر در شهرستان میاندوآب و دیگر شهرستان های جنوبی استان باعث طغیان رودخانه زرینه رود شده و منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو را پرآب و احیاء کرد.

وی افزود: بارندگی های هفته دوم فروردین سال جدید در شهرستان میاندوآب که موجب باعث طغیان رودخانه های زرینه و سیمینه شد در پائین دست نیز موجب خسارت به منازل مسکونی و زمین های کشاورزی شد.

محمدیان اضافه کرد: طی بازدیدهای اخیر از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، این منطقه با طغیان رودخانه زرینه رود در حدود 80 درصد زیر آب رفته و در صورت ادامه ورود آب رودخانه، این منطقه حفاظت شده به طور کامل زیر آب خواهد رفت.

وی با بیان اینکه رودخانه زرینه رود از وسط منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو عبور می کند، بیان کرد: ورود آب به این منطقه علاوه بر احیای تالاب نوروزلو، موجب افزایش پوشش گیاهی آن نیز می شود.

محمدیان، دبی آب رودخانه زرینه رود را هم اکنون حدود 350 و سیمینه رود را 300 متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به این که آب این رودخانه ها وارد دریاچه ارومیه می شود، این افزایش سطح آب نقش مهمی در احیای این پهنه آبی نیز خواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب همچنین از مردم خواست از تردد و یا اقامت در حاشیه این رودخانه ها اکیدا خودداری کنند.

تالاب سد نوروزلو در 15 کیلومتری شهر میاندوآب در مسیر جاده میاندوآب به شاهین دژ و در کنار روستایی به همین نام قرار دارد.

خیرین مدرسه ساز خوی 87 کلاس درس احداث می کنند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان خوی گفت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان برای توسعه فضاهای آموزشی 87 کلاس درس جدید احداث می کنند.

عمار ذابحی در بازدید از روند پیشرفت ساخت فضاهای آموزشی در دست اجرا توسط خیرین مدرسه ساز خویی اظهار کرد: خیرین خویی همیار و همکار آموزش و پرورش در توسعه فضاهای آموزشی هستند و تاکنون 72 باب مدرسه با 325 کلاس درس را تحویل مدیریت آموزش و پرورش خوی داده اند.

وی افزود: درحال حاضر هم 12 باب مدرسه با 87 کلاس درس در دست اجرا دارند که چنان که دولت نسبت به تعهدات خود عمل کند و به موقع اعتبار لازم را اختصاص دهد، این مدارس تا پایان شهریورماه امسال تکمیل شده و به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

ذابحی گفت: مدارس در دست اجرای خیرین مدرسه ساز شهرستان خوی در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مجموع سرمایه گذاری در ساخت این مدارس را بیش از 35 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز 28 باب مدرسه دیگر را با 159 کلاس درس تعهد کرده اند که برای ساخت ان نیز به تعهد خود عمل خواهند کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز خویی گفت: خیران نیک اندیش این شهرستان تاکنون برای ساخت مدرسه 109 هزار مترمربع زمین به آمورش و پرورش اهدا کرده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا