اخبار
کد خبر : 1956 ۱۳۹۵/۰۱/۱۴   

امدادرسانی به 160 حادثه دیده در آذربایجان غربی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امداد رسانی به 160 حادثه دیده در آخرین روز تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش نای قلم، جابر ثوابی در گفت و گویی با اشاره به آماده باش 18 شعبه شهرستانی و 64 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار و مرکز کنترل هماهنگی عملیات این جمعیت در روز طبیعت گفت: تمام عوامل امدادی، عملیاتی و اعضای جوان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همزمان با اجرای طرح ملی "امداد و نجات ، ایمنی و سلامت مسافران نورزی" ، به دلیل افزایش ترددهای بین شهری در این روز خاص و به منظور پاسخ گویی به هر حادثه و سانحه ای احتمالی در آماده باش کامل بودند.

وی با ارائه آمار و گزارشی از حوادث و سوانح 24 ساعته روز طبیعت، اظهار کرد: کل حوادث امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر 17 مورد بود که از این تعداد حادثه 10 مورد مربوط به حوادث جاده ای است.

ثوابی در ادامه افزود: در طول این روز جمعا 160 نفر حوادث متاثر شدند که از این تعداد 17 مصدوم به صورت سرپایی از کمک های اولیه و خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند و 8 نفر نیز به دلیل شدت جراحات و ثدمات وارده پس از تثبیت شرایط فیزیکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 300 نفر از امدادگران، جوانان، داوطلبان و پرسنل این جمعیت در روز طبیعت، تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با به کارگیری 80 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی آخرین روز از تعطیلات سال جدید را پوشش امدادی دادند.

ثوابی خاطر نشان کرد: به دلیل افزایش سفرهای بین شهری و خروج جمع کثیری از هموطنان از داخل شهر ها و ایجاد ترافیک و به منظور ایجاد آرامش خیال در مسافران، چند خودروی امدادی- عملیاتی به گشت زنی در سطح جاده های استان مشغول بودند تا در صورت بروز هر حادثه ای، هرچه سریع تر بر سر صحنه حادثه حاضر شوند و در کمترین زمان ممکن خدمات امدادی خود را به مصدومین ارائه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و به کارگیری احتیاط لازم در آخرین روزهای سفر های نوروزی که مصادف با بازگشت هموطنان به شهرها و منازل شان است شاهد رشد آمار حوادث و تصافات جاده ای نباشیم.

گفتنی است طرح ملی "امداد و نجات مسافرین نورزی" جمعیت هلال احمر از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان 15 فرودین ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا