اخبار
کد خبر : 1953 ۱۳۹۵/۰۱/۱۳   

آماده باش هلال احمر آذربایجان غربی در روز طبیعت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از آمادگی کامل نیروهای امدادی این جمعیت به مناسبت فرا رسیدن روز طبیعت خبر داد.

به گزارش نای قلم، عباس سید زکریائی با اشاره به همزمانی اجرای طرح های نوروزی با روز طبیعت، گفت: هلال احمر آذربایجان غربی همزمان با اجرای طرح های نوروزی به منظور پوشش مناسب حوادث احتمالی 13 فرودین ماه سال جاری در آماده باش مضائف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه افزود: 18 شعبه شهرستانی این جمعیت به پشتیبانی 14 پایگاه "امداد و نجات" ثابت جاده ای، کوهستانی و دریایی و 14 پایگاه "امداد و نجات" موقت مستقر در نزدیکی مناطق پردد و پر حادثه و همچنین مناطق دور از دسترس پایگاه های ثابت آماده اند تا در صورت بروز هر نوع حادثه ای، امدادگران و نجاتگران این پایگاه ها در کم ترین زمان ممکن به یاری مصدومین و حادثه دیدگان احتمالی بشتابند.

وی در تکمیل پوشش امدادی آذربایجان غربی اضافه کرد: 22 پست "ایمنی و سلامت" به همراه 12 تیم سیار "سحاب" در مناطق تفریحی، تاریخی، پر تردد و توریست پذیر حضور دارند تا چرخه حمایتی و امدادی آذربایجان غربی کامل شود.

 دکتر سید زکریائی از حرکت دو اکیپ "سيار وي‍ژه" امداد و نجات در سطح جاده هاي آذربایجان غربی به منظور تکمیل پوشش امدادی محورهاي مواصلاتي این استان خبر داد و گفت: دو تیم سیار امدادی مجهز و آموزش دیده در سطح جاده های این استان در حرکت هستند و به دلیل سیار بودن به راحتی می توانند خود را به سرعت به حادثه دیدگان و مصدومین حوادث و سوانح برسانند و نقاط دور از دسترس پايگاه ها امداد و نجات را پوشش دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به آماده باش و فعایت 300 نفر از نیروی عملیاتی اعم از اعضای جوان، امدادگر، نجاتگر، داوطلب و پرسنل این جمعیت و بهره گیری از 80 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی در آخرین روز از تعطیلات سال جدید، تاکید کرد: این جمعیت امدادی با هوشیاری و آمادگی کامل از طریق 30 دوربین در حال پایش ترافیکی و رصد تصویری جاده های استان است تا بلافاصله در صورت بروز هر حادثه ای وارد عمل شود.

سید زکریائی یادآور شد: جمعیت هلال احمر همکاری و تعامل بسیار مناسبی با نهاد هایی همچون اورژانس، آتش نشانی، خدمات ایمنی، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی برای پوشش امدادی حوادث احتمالی دارد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به کار گیری هشدار ها و احتیاط های لازم شاهد "13 بدری" بی حادثه باشیم اما در صورت بروز و یا مشاهده هرگونه حادثه ندای امداد 112 هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخ گویی به هموطنان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا