اخبار
کد خبر : 1951 ۱۳۹۵/۰۱/۱۳   

توزیع کیسه زباله در بین مردم در روز طبیعت

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از توزیع کیسه زباله و اقلام زیست محیطی در بین مردم در روز طبیعت خبرداد.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته در گفت و گویی اظهار کرد: این اداره کل طبق سال های گذشته با هدف تشویق و ترغیب همشهریان به منظور عدم رها سازی زباله در محیط های طبیعی با توصیه های سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به توزیع کیسه زباله و اقلام زیست محیطی در بین مردم  می کند.

وی افزود: کارکنان این اداره کل از ساعات اولیه صبح امروز همزمان در شش نقطه شهر ارومیه و در مناطق تفرجگاهی سطح استان اقدام به توزیع اقلام مذکور می کنند.

آراسته با توجه به اهمیت حفظ و حراست از عرصه های زیست محیطی از مردم با فرهنگ و طبیعت دوست استان درخواست کرد در پاکیزه نگهداشتن محیط اطراف خود کوشا باشند.

وی گفت: در طبیعت آتش روشن نکنیم مگر در مکانهای خاص و امن و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن با استفاده از آب و خاک اطمینان داشته باشیم بهترین کار به همراه داشتن گاز پیک نیک است.

آراسته ادامه داد: با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را به گونه ای انتخاب کنیم که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد تا به لگد کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان منجر نشود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشندودر صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.                   

وی گفت: جلوگیری از شکار وصید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه ها به مردم است و هموطنان لازم است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل ها و گیاهان، ازآن ها عکس بگیرند و سال ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

آراسته در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود ببرند و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه های مستقر تحویل دهند و زباله های خود را در طبیعت، کنار چشمه های آب ، مناطق کوهستانی و دره ها رها نکنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا