اخبار
کد خبر : 1948 ۱۳۹۵/۰۱/۱۲   

کشاورزان تا آخر هفته از سم پاشی خودداری کنند

امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، مرکزی، همدان، قم، قزوین، تهران، البرز،سمنان، زنجان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، شمال خوزستان و لرستان ماندگاری هوای سرد پیش بینی می شود.

به گزارش نای قلم به نقل از هواشناسی کشاورزی، بررسی داده های واقعی و خروجی مدل های عددی هواشناسی بیانگر تداوم گذر امواج ناپایدار جوی تا پایان هفته از کشور بوده و احتمال بارش باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش برف و در برخی نقاط تگرگ وجود دارد.

دمای هوا در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر 2 تا 4 درجه کاهش می یابد.

در روز جمعه نیز هوای سرد برای استان های غربی و مرکز کشور در ابتدای صبح تداوم داشته و بتدریج با افزایش دما همراه خواهد بود.

دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت.

در روز شنبه نیز در نواحی شمال شرقی کشور ماندگاری و کاهش دما وجود داشته و در بقیه مناطق کشور دمای هوا افزایش می یابد.

در روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، دمای هوا افزایش یافته و کمینه دما به بالای صفر خواهد رسید .

خاطر نشان می شود روند تغییرات دما بر اساس ارتفاع 2 متری از سطح زمین بوده و لازم است متخصصان و کاربران کشاورزی به این نکته دقت کنند.

با توجه به شرایط آب و هوایی روزهای آتی توصیه شده است که از هرگونه عملیات سم پاشی تا آخر هفته خودداری شود.

تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها به دلیل کاهش دما، بستن ورودی استخرهای پرورش ماهی های سرد آبی در صورت گل آلود بودن در زمان بارندگی، خودداری از مصرف کودهای ازته در مزارع گندم، جو و کلزا تا پایان هفته و خودداری از آبیاری مزارع گندم آبی از توصیه های دیگر به کشاورزان است.

همچنین در این گزارش توصیه شده است که وسایل و تجهیزات مواجهه با کاهش دما همانند کاه و کلش به منظور ایجاد دود سفید و وسایل گرمایشی برای جلوگیری از سکون هوای سرد آماده شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا