اخبار
کد خبر : 194 ۱۳۹۴/۰۴/۱۸   

امكان شروع پروژه‌هاي عمراني جديد در آذربايجان‌غربي وجود ندارد

استاندار آذربايجان غربي گفت: بر اساس ضوابط و محدودیت‌هایی كه وجود دارد، امكان شروع پروژه‌هاي عمراني جديد وجود ندارد.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت ظهر امروز در نخستين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در سال 94 كه با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، معاونين استاندار آذربايجان غربي، جهانگيرزاده نماينده اروميه و عضو ناظر شوراي برنامه ريزي استان و ساير اعضا در محل استانداري برگزار شد، اظهار كرد: بيشترين تمركز مديريت استان روي اتمام پروژه هاي با پيشرفت فيزيكي بالاي 80 درصد و همچنين پروژه هاي اساسي و مورد نياز استان است.

وي به وضعيت استان‌ها در برخورداري از بودجه سال 94 نيز اشاره كرد و گفت: به طور كلي و با توجه به محدودیت‌های مالي دولت، سهم استان ما در مقايسه با استان‌های ديگر به لحاظ برخورداري از بودجه خوب بوده و تقريبا تمام استان‌ها وضعيت مشابهي دارند، اما جبران عقب‌ماندگی و رفع عدم توازني و شكافي كه ميان استان‌هاي توسعه يافته و كمتر توسعه يافته مانند آذربايجان غربي به لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی و سرمايه گذاري وجود دارد، نيازمند تصميمات و اقدامات جدی‌تری است.

 استاندار آذربايجان غربي، در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت توجه بيشتر به وضعيت رفاهي و اضافه كاري كاركنان دولت در استان در سال 94 تاكيد كرد و خواستار تخصيص اعتبارات از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان براي اين امر شد.

سعادت اضافه كرد: تا حد امكان سعي خواهيم كرد در بودجه هزينه اي استان در سال 94، به وضعيت رفاهي و اضافه كاري كاركنان دولت در استان بيشتر توجه شود تا بتوانيم به رفع بخشي از مسائل و مشكلات كاركنان كه به خاطر محدودیت‌های اعتباري با آن مواجه بوده‌اند، كمك كنيم.

وي در ادامه بر لزوم مديريت و همه جانبه نگري فرمانداران در توزيع اعتبارات شهرستان‌ها تاكيد كرد و افزود: فرمانداران با توجه به اختيارات قانوني كه در كميته برنامه ريزي شهرستان‌ها دارند لازم است بودجه اي كه براي شهرستان در نظر گرفته شده است را بر اساس مهم‌ترین اولویت‌ها و نيازها و توجه به همه ابعاد و شاخص‌های توسعه در شهرستان توزيع كنند و اگر در رابطه با سهم شهرستان از بودجه استاني كه بر اساس مجموعه‌اي از شاخص‌هاي توسعه توزيع شده، پيشنهادي دارند به دبيرخانه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اعلام نمايند.

استاندار آذربايجان غربي اضافه كرد: اين كه اختيارات شهرستان‌ها در توزيع اعتبارات افزايش يافته، كار و روش جديد و خوبي است كه امسال اتفاق افتاده و اميدواريم با تدبير و مديريت فرمانداران، توزيع اين اعتبارات به بهترين شكل ممكن و بر اساس اولویت‌ها و نيازها صورت بگيرد.

وي همچنين خواستار توجه فرمانداران به وضعيت مدارس فرسوده، فضاهاي آموزشي، راه‌های روستايي و پروژه‌هاي نيمه تمام در توزيع اعتبارات شد.

روز جهاني قدس و اهميت حضور در راهپيمايي اين روز، از ديگر موضوعات مورد اشاره استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه بود.

سعادت در اين رابطه گفت: در آستانه روز قدس به عنوان يادگار ارزشمند حضرت امام خمينی (ره) و پرچم‌دار مبارزه با استكبار جهاني و صهيونيسم بین‌الملل قرار داريم و اميدواريم همه ما با شركت در راهپيمايي اين روز پر اهميت و مقدس، در مبارزه و محكوم نمودن جنايات صهیونیست‌ها و در دفاع و حمايت از مردم مظلوم فلسطين سهيم باشيم.

ناصر حضرتي پر رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز در اين جلسه به تشريح وضعيت بودجه استان در سال 94 پرداخت و به سوالات مديران و فرمانداران در رابطه با توزيع اعتبارات استان در سال جاري، پاسخ داد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا