اخبار
کد خبر : 1929 ۱۳۹۵/۰۱/۰۹   

مرکز کنترل ترافیک در ارومیه راه اندازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از پیگیری های این معاونت جهت استقرار مرکز کنترل ترافیک در شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، سیروس ذاتی با بیان اینکه امروزه در اکثر شهرهای بزرگ به منظور ارتقای تسلط مدیریت شهری بر کلیه رویدادها و وقایع اثرگذار شهر، از فن آوری های نوین نظارت از راه دور استفاده می شود، تاکید کرد: یکی از این مراکز و ابزارهای نظارتی، مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری است که امکان تدابیر مدیریتی در خصوص رویدادها و حوادث  مختلف شهر به ویژه مدیریت ترافیکی را فراهم می کند.

وی افزود: شهر ارومیه هم یکی از کلانشهرهای کشور است که به خاطر وسعت و جمعیت آن نیاز مبرمی به استقرار مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری دارد.

ذاتی با اشاره به اهداف و کاربردهای مرکز کنترل ترافیک، گفت: هدف از استقرار این مرکز، مدیریت شبکه های ناوگان حمل و نقل عمومی، دستیابی مردم و رانندگان به اطلاعات ترافیکی جهت انتخاب مسیر، همکاری مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در جهت هدایت روان و بهینه ترافیک و کنترل ترافیک، استفاده بهینه از ظرفیت معابر شهری، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های ناشی از ترافیک و ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه ترافیکی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیک تنها یکی از مهمترین مسئولیت های این مرکز بوده و این مرکز وظایف دیگری چون هماهنگی فعالیت های بین سازمانی را هم عهده دار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک با اتخاذ رویکری تخصصی و با کمک و بذل توجه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر استقرار این مرکز در شهر ارومیه است، اظهار کرد:  در این خصوص اقدامات و رایزنی های با شرکت های معتبر صورت گرفته است تا با ایجاد این ضرورت اجتناب ناپذیردر مدیریت شهری، انسجام و یکپارچگی در تدابیر مدیریتی اعمال شود و بتوانیم خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا