Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1923 ۱۳۹۵/۰۱/۰۹   

دیوار سد مهاباد ترک برنداشته است

رئیس اداره امور آب شهرستان مهاباد گفت: ترک دیوار سد مهاباد شایعه ای بیش نبوده و آن را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش نای قلم، محمد عبداللهی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سد مهاباد از نظر سازه در بهترین و مناسب‌ترین وضعیت قرار دارد و با هیچ گونه مشکلی روبه رو نشده است.

وی افزود: با افزایش میزان بارش در 24 ساعت گذشته، آبگرفتگی در پل‌های ارتباطی چند روستا روی داده و میزان خسارت وارده تا کنون گزارش نشده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: امور آب شهرستان مهاباد پیشتر در رابطه با پل‌ها و گلوگاه‌هایی که به صورت غیر اصولی ساخته شده‌اند، به ستاد بحران و اداره راه و شهرسازی هشدار داده بود ولی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد در ادامه ضمن اشاره به رهاسازی آب سد مهاباد در اسفندماه سال گذشته به هدف احیاء دریاچه ارومیه افزود: اکنون نیز با توجه به بارندگی‌های مناسب در بالا دست رودخانه و پر شدن ظرفیت مخزن، امروز  9 فروردین، بیش از80 متر مکعب آب سد را رهاسازی شده است.

وی افزود: در صورت تدوام بارندگی‌ها همین میزان آب دوباره رهاسازی خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به میزان ورودی آب، میزان خروجی را نیز کاهش خواهیم داد.

عبدلللهی اظهار کرد: رودخانه مهاباد بر اساس دبی سیلابی 25 ساله طراحی و حداکثر حجم تعیین شده برای هدایت آب توسط این رودخانه 360 متر مکعب بر ثانیه عنوان شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا