اخبار
کد خبر : 1906 ۱۳۹۵/۰۱/۰۷   

اسکان 3600 مسافر در کمپ های نوروزی هلال احمر

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی گفت: حدود سه هزار و 600 مسافر از آغاز اجرای طرح های نوروزی در کمپ ها و چادرهای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اسکان یافته اند.

به گزارش نای قلم، جابر ثوابی در گفت و گویی اظهار کرد: شش کمپ اسکان مسافران نورزی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی دایرشده است.

وی از کاهش 11 درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از آغاز این طرح در 25 اسفند ماه سال گذشته تا 7 فرودین ماه سال جاری هیچ حادثه منجر به فوت در جاده ها و محور های مواصلاتی آذربایجان غربی به وقوع نپیوسته است.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی کل حوادث امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر را 95 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد حادثه 41 مورد مربوط به حوادث جاده ای است و در طول 11 روز ابتدایی اجرای طرح ملی "امداد و نجات" مسافرین نورزی، 481 نفر از این حوادث متاثر شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: از مجموعه 139 نفر مصدوم این حوادث 152 نفر به دلیل وخامت اوضاع عمومی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مجهز انتقال داده شدند و 28 نفر به صورت سرپایی خدمات امدادی و کمک های اولیه را دریافت کردند.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به کاهش 11 درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: با توجه به آمار حوادث ثبت شده و مقایسه آن با آمار سال گذشته شاهد کاهش 4 درصدی مصدومین بودیم.

ثوابی از اسکان اضطراری 34 مسافر در راه مانده و گرفتار شده در برف و کولاک خبر داد و گفت: در روز های ابتدایی اجرای طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر به علت ورد سامانه ی بارشی به آذربایجان غربی، 104 خوردوی از چنگال برف و یخ رها سازی شد.

معاون امداد و نجانت هلال احمر آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر و با مشارکت و همکاری همه سازمان های دخیل در طرح های نوروزی و حمایت‌ رسانه ها شاهد روز هایی باشیم که هیچ فردی در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست ندهد.

ثوابی با تاکید بر اینکه در بیشتر حوادث جاده‌ای عامل انسانی دخالت دارد، تصریح کرد: آموزش، تشویق و توصیه به مردم برای رعایت نکات ایمنی مخصوصا در سفرهای نوروزی می‌تواند در کاهش این وقایع بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا