اخبار
کد خبر : 1901 ۱۳۹۵/۰۱/۰۶   

بازارچه های صنایع دستی؛ فرصتی برای معرفی دست آفریده های هنرمندان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی؛ بازارچه های عرضه و فروش صنایع دستی در استان آذربایجان غربی راه اندازی شده است که فرصتی برای معرفی دست آفریده های هنرمندان است.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با فرمانداری های بعضی از شهرهای گردشگر پذیر استان بازارچه های صنایع دستی به منظور عرضه و فروش سوغات و هدایای مورد نیاز مسافران نوروزی راه اندازی شده است .

وی افزود: برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام به ویژه در فضاهایی که ظرفیت جذب گردشگر دارند به اشاعه فرهنگ غنی کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در دنیای امروز و در شرایط فعلی در جامعه موقعیت آیین و جشن نوروز و ایام تعطیلات نوروزی فرصت بسیار مناسبی برای در کنار هم بودن خانواده و اختصاص زمانی برای دید و بازدید و همچنین بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و به نوعی گشت و گذار فرهنگی است. جباری با اشاره به اینکه برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام می تواند در تداعی بهتر صنایع دستی در اذهان مردم موثر باشد، گفت: استفاده و برپایی بازارچه های عرضه صنایع دستی و نمایشگاه های صنایع دستی در ایام پرتردد و پر سفر نوروز می تواند برای معرفی صنایع دستی، دست آفریده های هنرمندان، اشاعه فرهنگ غنی و حتی فروش بیشتر صنایع دستی بسیار موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به استقبال خوب از این بازارچه ها، تصریح کرد: تعداد 9 باب از این بازارچه ها در ارومیه، خوی، بوكان و مهاباد راه اندازی شده است.

جباری اضافه کرد: این بازارچه ها بالغ بر81 غرفه بوده که در موزه های مردم شناسی و باستان شناسی ارومیه نیز غرفه هایی دایر شده است.

به گفته وی در این بازارچه ها تنوع آثار محصولات عرضه شده بالغ بر 30 رشته اعم از آثار چوبی، نگارگری، سفال و سراميك، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و شیشه گری بوده و 20 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در این غرفه ها حضور دارند.

گفتنی است این بازارچه ها از 25 اسفند 94 آغاز به کار کرده و تا 15 فروردین 95 برای بازدید و خرید علاقه مندان و مسافران دایر خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا