Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1892 ۱۳۹۵/۰۱/۰۵   

حرف و حدیث هایی در محصولات تراریخته وجود دارد

عضوکمیسیون  بهداشت و درمان مجلس  با بیان اینکه حرف و حدیث های در محصولات تراریخته وجود دارد، گفت:مهندسی ژنتیک در محصولات تراریخته نیازمند بررسی و نظارت است.

به گزارش نای قلم، رسول خضری در گفت و گویی درباره تولید محصولات تراریخته درکشور ،گفت:حواشی محصولات تراریخته  باید بررسی شود تا مشکلات بهداشتی درپی نداشته باشد؛ اما بدیهی است که تولید کشاورزی باید به سمت میوه های ارگانیک سوق پیدا کند تا شاهد افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در کشور باشیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی  در مجلس با بیان اینکه محصولات ارگانیک باید در صنعت کشاورزی  ورود کند، تصریح کرد:میوه های ارگانیکی هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارد؛چراکه تولید این گونه میوه ها نیازی به کود شیمیایی ندارد.

وی ادامه داد: در تولید میوه های ارگانیک ما برای مبارزه با آفت با سم مبارزه نمی کنیم؛ بلکه برای ازبین بردن آفت ها از اقدامات بیولوژیکی (طبیعی) استفاده می شود و این  امر به این معنا است که مبارزه با آفت در این نوع کشت  با عوامل طبیعی انجام می  شود.

خضری، افزود: حذف کود شیمایی درمحصولات ارگانیک  نشان دهنده ی سلامت این محصولات است؛اما برای تولید انبوه این محصولات باید به کشاورز کمک کرد؛چراکه بازده( زمان ) تولید محصول در این نوع کشت بالا است.

نماینده مردم سردشت در مجلس، تصریح کرد:محصولات ارگانیک با توجه به اینکه بدون سموم  تولید می شوند،بدیهی است که مدت بازده زمانی بالاتری نسبت به میوه هایی دارند که با سموم دیگر در زمان کشت  تولید می شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: دولت باید یارانه ای ویژه برای فروش میوه های ارگانیک درنظر بگیرد تا  تولیدکننده و مصرف کننده  در تبادل اقتصادی متضرر نشوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا