اخبار
کد خبر : 1889 ۱۳۹۵/۰۱/۰۵   

كاخ موزه باغچه جوق بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: کاخ موزه باغچه جوق ماکو در چهار روز اول سال جاری بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد .

به گزارش نای قلم، محمد فتحی در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص آماده سازی موزه ها و کاخ موزه ها ی سطح سطح استان امسال هم اماکن تاریخی اعم از موزه ها وکاخ موزه ها ی استان برای بازدید مسافرین نوروزی آماده هستند.

وی تصریح کرد: به لحاظ مساعد بودن وضعیت جوی و وجود آثار بی نظیر در شمال استان ؛ خوشبختانه آمارگردشگران در ماکو و چالدران نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است .

فتحی با اشاره به تعداد بازدید کنندگان از آثار تاریخی اضافه کرد: کاخ موزه باغچه جوق ماکو در چهار روز اول سال جاری با ثبت چهار هزار و 97 نفر بیشترین میزان بازدید کننده را در سطح استان به خود اختصاص داده و از این لحاظ رکورد زده است .

معاون میراث فرهنگی استان هم چنین اضافه کرد: در تمام موزه ها و آثار و ابنیه تاریخی استان برای مسافران نوروزی بروشور و نقشه های گردشگری توزیع شده وسعی داریم این روند را برای تابستان نیز حفظ کنیم.

گفتنی است استان آذربایجان غربی دارای 11 موزه و کاخ موزه اصلی می باشد که به لحاظ آغاز سفرهای نوروزی تعدادی از بناهای تاریخی و مذهبی نیز بر تعداد آنها افزوده شده و این تعداد به 20 فقره رسیده که در طول چهارروز اول سال جاری تعداد 16 هزار و 873 نفر از این آثار بازدید کرده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا