اخبار
کد خبر : 1886 ۱۳۹۵/۰۱/۰۴   

بازديد 11 هزار نفر از موزه‌ها و كاخ‌موزه‌هاي آذربايجان غربي

استان آذربايجان غربي دارای 22 موزه و سایت موزه با افزون بر 30 هزار قلم اشیا از ادوار مختلف تاریخی است که با معرفی و شناساندن هر چه بهتر این ظرفیت ها می توان شاهد افزایش بیشتر آمار بازدیدکنندگان از موزه ها و ابنیه های تاریخی استان بود.

به گزارش ناي قلم، افزایش ساعت بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی پربازدید، آراسته و پاکسازی فضاهای درونی و بیرونی موزه ها، بازآموزش کادر اداری و تهیه بروشورهای اطلاع رسانی از جمله اقداماتی است که برای استقبال از مهمانان نوروزی بازدید کننده از موزه های استان در نظر گرفته شده است.

ساعت بازدید از سایت موزه تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا چالدران که جزو اماکن جهانی و پربازدید استان است، تا ساعت 21.30 دقیقه تعیین شده و ساعات بازدید روزانه سایر موزه ها و اماکن نیز با توجه به تعداد بازدید کنندگان قابل افزایش است.

موزه تپه حسنلو، تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های مهم و تخصصی استان است که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی گفت: تاكنون حدود 11 هزار نفر هم از موزه‌ها و کاخ موزه های استان دیدن کرده‌ند.

جلیل جباری در گفت و گويي اظهار كرد: مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و کمپ‌ها نيز حدود 47 هزار پذیرش مسافر داشته‌اند.

وي از بازدید 240 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان خبر داد و افزود: با شروع تعطیلات نوروزی تا کنون حدود 240 هزار نفر از فضاها و جاذبه های مختلف سطح استان اعم از تاریخی _ طبیعی بازدید به عمل آورده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص معرفی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: این ستاد که زیر نظر مقام عالی استان است ادارات و نهاد های مختلف در آن عضو هستند و ذیل آن نیز کمیته های ده‌گانه ای با شرح وظایف مشخص فعالیت دارند که کمیته های اسکان و رفاه و تبلیغات و اطلاع رسانی زیر نظر این اداره کل فعالیت‌های مختلف و متنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جباري در ادامه افزود: قبل از شروع سال ما با تنظیف و آماده سازی فضاهای درونی و بیرونی محوطه های تاریخی، موزه‌ها و ابنیه های تاریخی به استقبال مسافران نوروزی رفتیم و تاکنون نیز نزدیک به 200 هزار اقلام تبلیغاتی اعم از نقشه، بروشور، کتابچه جهت توزیع بین مسافران ورودی چاپ کردیم که در آن اطلاعات مورد نیاز مسافران از قبیل مسیرهای پیشنهادی سفر، مسیرهای دسترسی به آثار تاریخی و طبیعی استان، مراکز اقامتی و رفاهی و ... درج شده است.

وی در پایان ضمن دعوت از هم‌وطنان جهت مسافرت به آذربایجان غربی و بازدید از جاذبه های متنوع گردشگری این استان، گفت: با توجه به اینکه شرایط جوی رو به بهبود است پیش بینی می‌کنیم در هفته دوم تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش مسافران ورودی باشیم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا