اخبار
کد خبر : 1882 ۱۳۹۵/۰۱/۰۴   

تردد 60 هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: 60 هزار نفر مسافر از ابتدای اجرای طرح نوروزی در آذربایجان غربی از پایانه های مرزی استان تردد کردند.

به گزارش نای قلم، عبدالحسین علی اکبری در گفت و گویی اظهار کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین ماه سال جاری 60 هزار نفر مسافر از مرزهای استان تردد کرده اند که مجموع این ترددها نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع مسافران متردد از مرزهای استان 14 هزار و 500 نفر را مسافران خارجی و 47 هزار و 300 نفر را نیز مسافران ایرانی تشکیل می دهد.

علی اکبری یادآور شد: پایانه های مرزی بازرگان، رازی و تمرچین به ترتیب بیشترین تعداد تردد مسافر را در ایام نوروز به خود اختصاص داده اند.

تردد یک میلیون و 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه از جاده های استان

وی اضافه کرد: در 5 روز نخست اجرای طرح نوروزی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی تردد کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان افزود: طرح نوروزی از 25 اسفند ماه سال قبل آغاز شده است و تا 29 اسفند ماه نزدیک به یک میلیون و 500 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان تردد کردند.

علی اکبری ادامه داد: از این میزان تردد 403 هزار و 167 مورد تخلف داشتند که در مقایسه با سال قبل افزایش نزدیک به 8 درصدی را حکایت می کند.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد وسایل نقلیه مربوط به خودروهای سواری و وانت بوده و محور ارومیه - سلماس بیشترین ترددها را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با اشاره به متوسط سرعت وسایل نقلیه متردد از جاده های آذربایجان غربی اضافه کرد: متوسط سرعت این وسایل نقلیه 75 کیلومتر بر ساعت برآورد شده که بیشترین آن معادل 98 کیلومتر بر ساعت و در محور مرگنلر – پلدشت بوده است.

مسافران جهت اطلاع از وضعیت جاده هاي استان از سامانه 141 بهره مند شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسافران مي توانند جهت اطلاع از وضع ترافیک و جوی جاده هاي آذربایجان غربی از سامانه 141 بهره مند شوند.

علی اکبری افزود: مردم مي توانند با دريافت اطلاعات برخط وضعيت راه ها و نصب نرم افزار برخط بر روي گوشي هاي هوشمند تلفن همراه خود از سايت .ir141www.iran سفر خود را مديريت كنند و همچنین از طريق تماس با شماره تلفن141 ، مراجعه به سایت 141 ، استفاده از نرم افزار تلفن همراه 141 و نيز از طريق کانال تلگرامی 141 امکان دریافت اطلاعات محورهای اصلی و فرعی کشور برای مسافران فراهم است.

وی اظهار کرد: نمايش تجهيزات نظارتي بر روي نقشه شامل دوربين هاي نظارت تصويري و دستگاه هاي تردد شمار، نمايش دوربين هاي نظارتي بر سطح نقشه و آخرين تصاوير لحظه اي متناظر با هر دوربين، نمايش وضع ترافيكي راه ها در استان هاي كشور با مشخص كردن ميزان تراكم عبور و مرور در گذرگاه هاي اصلي شهر، رسم مسير بر روي نقشه پس از انتخاب مبداء و مقصد سفر و نمايش دوربين هاي نظارتي در مسير مربوطه و نيز امكان ارسال انتقادات و پيشنهادات به مركز مديريت راه هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از جمله امكانات اين سامانه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی  یادآور شد: همکاران مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی به صورت شبانه روزی وضعیت ترافیک محورهای ارتباطی استان را رصد کرده و  پیش بینی های لازم در خصوص احتمال بروز راهبندان، سانحه و وضعیت حوی نامساعد را انجام داده و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا