اخبار
کد خبر : 1881 ۱۳۹۵/۰۱/۰۴   

امدادرسانی به یک هزار و 550 نفر حادثه دیده در آذربایجان غربی

مشاور و قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از بهره مندی 55 هزار مسافر از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین و امدادرسانی به یک هزار و 550 نفر حادثه دیده خبر داد.

به گزارش نای قلم، امیر جعفرزاده در گفت و گویی اظهار کرد: فعالیت جمعیت هلال احمر در ایام نوروز و همزمان با افزایش سفر های نوروزی و تردد های بین شهری بیشتر معطوف به دو حوزه "ایمنی و سلامت" مسافران و "امداد و نجات" حادثه دیدگان است.

مشاور و قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به تعداد جوان و داوطلب فعال در طرح "ایمنی و سلامت" مسافرین نورزی اظهار کرد: در طول یک هفته اجرای این طرح، 575 نفر – روز از اعضای این جمیت در قالب 22 پست ثابت و 12 اکیپ سیار در مبادی ورودی شهر ها و مراکز پرتردد گردشگری مستقر شده و خدمات خود را به مهمانان ایام تعطیل ابتدای سال ارائه می دهند.

جعفرزاده با ارائه آماری از مسافران نوروزی و خدمات ارائه شده، تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح ملی "ایمنی و سلامت مسافران نوروزی" از 27 اسفند ماه سال گذشته تا به امروز قریب به 55 هزار مسافر نوروزی به پست های نوروزی این جمعیت در سرتاسر آذربایجان غربی مراجعه کرده اند و بیش از 43 هزار عدد نقشه، بروشور و اقلام فرهنگی و آموزشی بین مراجعه کنندگان توزیع شده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت نزدیک به دو هزار و 200نفر نماز گذار فریضه دینی خود را در نوزده خیمه نماز این جمعیت ادا کردند و بیش از سع هزار نفر از خدمات بهداشتی و سلامتی این جمعیت از جمله کنترل فشار خون و کنترل قند خون بهره بردند.

این مقام مسئول از میزبانی کودکان مسافران این ایام در فضای دوستار کودک خبر داد و تصریح کرد: در طول هفت روز ابتدایی طرح ملی "ایمنی و سلامت" مسافران نوروزی، 19 چادر متعلق به نو نهالان و کودکان پذیرای بیش از 2 هزار و 600 کودک بود که با بازی های مختلف، نقاشی و آموزش غیرمستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، آنان با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از فعالیت دو هزار نفر- روز امدادگر و نجاتگر طی 9 روز ابتدایی اجرای طرح ملی "امداد و نجات مسافران نوروزی" خبر داد و گفت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از 25 اسفند ماه سال گذشته و آغاز طرح ملی "امداد و نجات مسافران نوروزی" با حضور در 67 حادثه مختلف توانستند به 1550 نفر امدادرسانی کنند.

جعفرزاده با اشاره به مصدومیت 90 نفر در این حوادث افزود: از این تعداد 17 نفر به صورت سرپایی خدمات امدادی و کمک های اولیه دریافت کردند و متاسفانه 32 نفر از مصدومین به علت شدت جراحات و صدمات وارده به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: طی 9 روز ابتدایی این طرح بیش از یک هزار و 100 نفر از مسافران تعطیلات آغاز سال نو در کمپ ها و چادر های جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به منظور استراحت اسکان یافتند و 34 نفر از در راه ماندگان و گرفتار شدگان در برف و کولاک در محل پایگاه های بین جاده ای این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ضمن دعوت همگان به رعایت مقررات و به کارگیری احتیاط های لازم، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بسیج تمام توان خود آمادگی آن را دارد علاوه بر اجرای کامل طرح ملی "ایمنی و سلامت ، امداد و نجات" مسافران نوروزی، تمام حوادث رخ داده در سطح استان را پوشش دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا