اخبار
کد خبر : 1878 ۱۳۹۵/۰۱/۰۴   

توصیه های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی

 اداره هواشناسی کشاورزی توصیه هایی را برای روزهای پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم فروردین ماه به کشاورزان کشور ارائه کرد.

به گزارش نای قلم، اداره هواشناسی کشاورزی اعلام کرد با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی؛ در چند روز آینده وضع هوا و توصیه های هواشناسی کشاورزی به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۰۵/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق در جنوب کرمان، هرمزگان، شرق سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و شرق خراسان جنوبی.

 دما : نسبت به روز چهارشنبه در مناطق غربی حدود ۶ درجه افزایش دما و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود.

جمعه ۰۶/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده گاهی با رعد و برق  و وزش باد در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و احتمال باد و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب.

 دما :دما  نسبت به روز پنجشنبه در شمال شرق حدود ۵ درجه، در سواحل ۷ درجه، در غرب و جنوب غرب ۲ تا ۳ درجه و در نواحی مرکزی هم ۲ تا ۳ درجه افزایش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن  مشاهده نمی شود.

شنبه ۰۷/۰۱/۹۵ : بارش : بارش پراکنده گاهی با رعد و برق  و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس  .

دما : نسبت به روز جمعه در سواحل حدود ۶ درجه  و در غرب کشور هم حدود ۳ درجه کاهش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی درآن مشاهده نمی شود.

یکشنبه ۰۸/۰۱/۹۵ : بارش : بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف  در  استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم  گیلان، غرب مازندران و در اتفاعات البرز بارش باران و برف  .

 دما : نسبت به روز شنبه در سواحل حدود ۳ تا ۴  درجه، در غرب کشور حدود ۳ درجه  و در دامنه های البرز حدود ۴ درجه کاهش دارد  و در بقیه مناطق کشور تغییر محسوسی در آن مشاهده نمی شود.

دوشنبه ۰۹/۰۱/۹۵ : بارش : بارش باران گاهی با رعد و برق  و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف  در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم  گیلان، غرب مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی   و در اتفاعات البرز بارش باران و برف.

 دما : نسبت به روز یکشنبه در سواحل ماندگاری هوای سرد  و در بقیه مناطق کشور افزایش نسبی دما  وجود دارد.

توصیه های هواشناسی کشاورزی :

محافظت از سازه های گلخانه های و ترمیم پوشش گلخانه ها

تنظیم دما در مرغداری های و سالن های پرورشی

پاکسازی راه آب مزارع و باغات

محافظت از کندو های زنبور عسل

برقرای تمهیدات لازم جهت کاهش دما در باغات و مزارع

خود داری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا