Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1877 ۱۳۹۵/۰۱/۰۳   

اخبار کوتاه شهرستان ها

سرعت غیرمجاز بیشترین تخلفات رانندگان در مسیرهای برون شهری نقده

فرمانده پلیس راه نقده گفت: سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف رانندگان در جاده های حوزه استحفاظی این شهرستان در طول اجرای طرح نوروزی امسال بوده است.

سرگرد علیرضا اسماعیل نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: حوزه استحفاظی این شهرستان که شامل محورهای مهاباد به ارومیه ، مهاباد به نقده و ارومیه به پیرانشهر را تشکیل می دهد، جزو پرترددترین محورهای آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی گفت: پس از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ به ترتیب در رده های بیشترین تخلفات ثبت شده در این محورها در طول چند روز گذشته بوده است. 
سرگرد اسماعیل نژاد اضافه کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودروها نیز افزایش یافته است که انتظار می رود رانندگان خودروها پیش از حرکت نسبت به بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب حتما اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: با وجود تخلفاتی که در جاده های واقع شده در این حوزه به ثبت رسیده، خوشبختانه تصادف منجر به مرگ در آنها در طول اجرای طرح نوروزی امسال تاکنون به وقوع نپیوسته است.
وی گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جوی و بارش برف و باران در روزهای آغازین تعطیلات نوروزی، میزان ترافیک و ترددها در محورهای مواصلاتی این حوزه افزایش چندانی پیدا نکرد ولی با مناسب شدن وضعیت جوی به تدریج شاهد افزایش میزان ترددها هستیم.
سرگرد اسماعیل نژاد اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد تردد روانی در جاده های حوزه استحفاظی این منطقه هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 
وی از رانندگان خواست با حوصله بیشتری رانندگی کرده و از عجله برای رسیدن به مقصد پرهیز کنند.

پل هوایی و ریلی قطور خوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی گفت: پل هوایی و ریلی قطور تنها پل ارتباطی ریلی ایران به اروپا در این شهرستان در فهرست آثار ملی و میراث مدرن به ثبت رسید.

عزیز میرزایی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این پل با نزدیک به نیم قرن قدمت در آخرین نشست ثبتی سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان اولین اثر میراث مدرن آذربایجان غربی به شماره 31407 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

وی ارتفاع این پل فلزی را 127 متر از کف رودخانه و طول آن را 450 متر و عرض آن را هشت متر با 10 عدد پایه بتنی و 7 تونل در داخل کوه ها عنوان کرد و افزود: برخورداری از بزرگ ترین طاق فلزی خاورمیانه، نادر بودن سازه و تکنیک ساخت پل نسبت به زمان احداث و بهره مندی از جاذبه های طبیعی و گردشگری از جمله عوامل و شاخص های ثبت این پل در فهرست آثار ملی و میراث مدرن است.

پل هوایی و ریلی قطور در دره زیبا و عمیق قطور در 20 کیلومتری شهر خوی که رودخانه قطور از آن می گذرد، احداث شده و این پل تنها پل ارتباطی راه آهن ایران به ترکیه و اروپاست که نقش بسیار موثری در توسعه روابط تجاری و تردد مسافر با قطار در این محور دارد و از پل های زیبا و منحصر به فرد خاورمیانه به شمار می رود.

این پل نزدیک به نیم قرن پیش به همت متخصصان ایرانی و خارجی ساخته شد.

پل هوایی قطور در هشت سال دفاع مقدس نیز چندین بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت که در این حملات بخشی از پایه های پل آسیب دید اما این پل با دلاوری پدافند هوایی پادگان ارتش خوی و رشادت شش شهید سرافراز ایستاد و مقاومت کرد.

این پل به سبب عظمت و شکوهش و قرار گرفتن در دره زیبا و خوش آب و هوا، قابل توجه گردشگران بوده و روزانه دها نفر از گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند.

100  نفر از بسیجیان چالدران عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند

فرمانده سپاه شهرستان چالدران گفت: 100 نفر از بسیجیان این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

سرهنگ پاسدار محمدحسین باقرلو در مراسم بدرقه اعزام این کاروان که در محل سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این کاروان با هدف آشنائی بیشتر بسیجیان نسل جوان با رشادت ها و شهامت های بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آنها اعزام می شود.

وی با بیان اینکه این کاروان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله مناطق عملیاتی فتح المبین، والفجر 8 ، کربلای 5 و 4 اروندرود، شلمچه، شوش و یادمان شهدای هویزه بازدید خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر بازدید از این محل ها برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و عقیدتی نیز در طول این پنج روز برای بسیجیان اجرا خواهد شد.

سرهنگ باقرلو گفت: پیش بینی شده است علاوه بر این کاروان، دو کاروان دیگر نیز در طول ایام تعطیلات نوروز متشکل از 100 نفر از بانوان بسیجی و به صورت خانوادگی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا