اخبار
کد خبر : 1874 ۱۳۹۵/۰۱/۰۳   

مسافران نوروزی مراقب محصولات آرایشی تقلبی باشند

به دلیل همجواری آذربایجان غربی با سه کشوراحتمال سوءاستفاده افراد سودجو و متخلف در مراکز خرید و بازارچه‌های استان وجود دارد

مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: مسافران نوروزی مراقب محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی باشند.

به گزارش نای قلم، قادر حاجی قلیزاده در گفت و گویی اظهار کرد:25  بنر با موضوع پیشگیری از مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح استان نصب شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و افزایش روزافزون مسافرت‌های نوروزی و علاقه‌مندی مسافران به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی، به دلیل همجواری این استان با سه کشور آذربایجان، ترکیه و عراق و فراوانی این محصولات در استان، احتمال سوءاستفاده افراد سودجو و متخلف در مراکز خرید و بازارچه‌های استان به صورت عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی (محصولات ساخته شده به صورت زیرپله‌ای و غیرمجاز)  وجود دارد که تمهیدات و پیش بینی‌های لازم از سوی معاونت غذا و دارو در حوزه فرهنگ سازی سلامت انجام شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: بازرسی‌های سرزده از مراکز خرید در طول ایام تعطیل انجام می شود و همچنین 25 بنر با موضوع پیشگیری از مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح استان طراحی و نصب گردید که از این تعداد 6 بنر در سطح شهر ارومیه و 19 بنر در شهرستان‌های استان نصب شده است.

حاجی قلیزاده گفت: این بنرها در مراکز عمده خرید و بازارچه‌های مرزی به منظور آگاه‌سازی شهروندان نصب شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه در پایان توصیه کرد این محصولات غیرمجاز و قاچاق، غیرقابل ردیابی بوده و آسیب ناشی از مصرف این محصولات در بلندمدت موجب بروز صدمات جبران ناپذیری به سلامت شهروندان می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا