Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 187 ۱۳۹۴/۰۴/۱۶   

ارتقاي امنيت گردشگران در دستور كار مديريت استان است

فصل تابستان در اکثر شهرهای ایران یادآور سفرهای پرشور و خاطره انگیز است و معمولا مناطق خوش آب و هوا مقصد عمده گردشگران چه داخلي و چه خارجي در فصل تابستان می‌شود.

 در میان مناطق خوش آب و هوای کشور نیز استان خوش منظر آذربايجان غربي علاوه بر داشتن آب و هوای مطبوع تابستانی، با داشتن مناظر فوق‌العاده و منحصربه‌فرد طبیعی به ایده آل ترین مقصد سفرهای تابستانی تبدیل شده و مسافران این دیار در کنار تجربه خنکای بی نظیر هوا در دل تابستان در این استان ضمن بهره بردن از موهبت‌های بی شمار الهی؛ پس از آشنا شدن با صفای باطن و مهمان نوازی مردم استان که مهمان نوازی از خصلت‌های دیرینه اين اهالي است و زبانزد خاص و عام، لذت سفری متفاوت را تجربه کرده و با کوله باری از خاطرات شیرین به شهر و دیار خود بازمی گردند.

گردشگری در آذربايجان غربي به عنوان یک صنعت از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است لذا با توجه به ظرفیت‌هایی که از نظر گردشگري در استان آذربايجان غربي وجود دارد اگر به درستي در اين صنعت برنامه ريزي و اين ظرفیت‌ها به خوبي معرفي شود، بدون ترديد صنعت گردشگري استان هم مي‌تواند ارزآور و هم اشتغال زا باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي صبح امروز در نخستين جلسه كميسيون نظارت بر امنيت گردشگري استان، ضمن تشريح اهميت و دستاوردهاي توسعه صنعت گردشگري تاكيد كرد: ارتقاي امنيت گردشگران و مقاصد گردشگري با توجه به دستورالعمل ابلاغي وزير كشور به استانداران در دستور كار مديريت استان قرار گرفته است.

به گزارش ناي قلم، عليرضا رادفر اظهار كرد: يكي از ابتدایی‌ترین لازمه هاي توسعه صنعت گردشگري، بحث امنيت گردشگري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: به بحث امنيت گردشگري بايد از دو منظر نگريست؛ يكي اينكه شرايط و فضايي را فراهم كنيم كه وقتي توريستي وارد كشور و استان می‌شود با آسايش، امنيت و بدون هیچ‌گونه مسئله‌اي، به گردشگري بپردازد و در نهايت از كشور خارج شود و در منظر دوم نيز بايد در زمينه افرادي كه به نام گردشگر ولي با اهداف ديگر وارد كشور می‌شوند، هوشيارانه عمل كنيم و اجازه هیچ‌گونه سوء استفاده اي را به آنان ندهيم.

رادفر در بخش ديگري از سخنان خود، صنعت گردشگري را از اصلی‌ترین راهبردها براي قطع وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي عنوان كرد.

به گفته وي امروز صنعت گردشگري به عنوان يك صنعت پردرآمد و پر رونق در دنيا مطرح است و تمام كشورها توجه ويژه اي بر آن دارند؛ در كشور و به ویژه در استان آذربايجان غربي به عنوان يك استان داراي جاذبه هاي تاريخي و طبيعي فراوان، زمینه‌ها و پتانسيل رشد و توسعه اين صنعت پر سود فراهم است كه بايد با همكاري دستگاه‌های متولي حوزه گردشگري، بسترهاي رونق و توسعه گردشگري در استان را فراهم كنيم.

رادفر به پتانسیل‌های استان در زمينه گردشگري هم اشاره كرد و افزود: در استان آذربايجان غربي، زمينه هاي گردشگري تاريخي، فرهنگي، طبيعي، گردشگري مذهبي و همچنين گردشگري سلامت با عنايت به هم مرزي استان با سه كشور خارجي وجود دارد كه درايت و برنامه ريزي صحيح می‌تواند مقدمات توسعه اين صنعت را در استان تحقق بخشد.

وي همچنين تاكيدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه مسئولان به صنعت گردشگري در كشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: صنعت گردشگري در صورتي كه جايگاه واقعي خود را پيدا كند می‌تواند به يكي از اصلی‌ترین راهبردهاي اقتصادي براي قطع وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز مي‌باشد، تبديل شود.

معاون استاندار ادامه داد: همچنين با استفاده از گردشگري و جذب هر چه بيشتر گردشگران خارجي به كشور می‌توان، با تبليغات منفي و تلاشي كه استكبار جهاني براي نشان دادن يك چهره خشن از اسلام دارد، مقابله كنيم و از اين فرصت و ظرفيت، هم براي شناساندن فرهنگ اسلامي ايراني و هم براي معرفي و نشان دادن چهره رحماني اسلام بهره بگيريم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و دبير كميسيون نظارت بر امنيت گردشگري نيز در اين جلسه، گردشگري از محورهاي اصلي توسعه استان دانست و گفت: خوشبختانه در نظريه پايه توسعه استان، گردشگري به عنوان يكي از محورهاي توسعه آذربايجان غربي به تصويب رسيده و در تلاش هستيم با تهيه برنامه هاي اجرايي و عملياتي، بسترهاي تحقق اهداف مورد نظر را در اين حوزه فراهم كنيم.

جليل جباري، آذربايجان غربي را جزو 5 استان برتر كشور به لحاظ تعداد جاذبه هاي گردشگري عنوان كرد و افزود: تنوع و تعداد جاذبه هاي طبيعي و تاريخي استان و همچنين‌ هم‌مرزي با سه كشور خارجي، بهترين فرصت و ظرفيت براي توسعه و بهره‌مند شدن از مزاياي صنعت گردشگري در آذربايجان غربي است.

اعضاي كميسيون نظارت بر امنيت گردشگري استان نيز در اين جلسه، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص پيش‌نيازها و لازمه هاي توسعه صنعت گردشگري و همچنين ارتقاي امنيت گردشگري در استان بيان كردند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا