اخبار
کد خبر : 1863 ۱۳۹۵/۰۱/۰۲   

مجلس دهم قطعاً مجلس اعتدال‌گرایی است

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: مجلس دهم قطعاً مجلس اعتدال‌گرایی است و بهتر خواهد نوانست مشکلات مردم را رفع کند.

به گزارش ناي قلم، محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگويي اظهار كرد: به نظر می‌رسد، تجربه خوبی که در مجلس نهم به دست آمد، منجر به این خواهد شد که مجلس آینده، محل افراط و تفریط نخواهد بود.

وي افزود: سال نود و پنج، گشایش‌هایی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد خواهد شد که به نظر می‌رسد، در مجموع منجر به باز‌تر شدن شود.

عثماني با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اظهار کرد: قطعاً مجلس دهم، ارتباط بهتری با دولت خواهند داشت، چراکه هم قرابت سیاسی میان نمایندگان مجلس دهم و دولت بیشتر خواهد بود و هم بخشی از نمایندگان مجلس دهم با حمایت همین دولت موفق به ورود به مجلس دهم شده‌اند.

او گفت: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این ارتباط خوب در ابتدای کار مجلس به مراتب بهتر خواهد بود و به مرور زمان احتمالاً باید شاهد برخی اختلاف‌نظر‌ها هم باشیم، چراکه نمایندگان مجلس دهم با شعار تغییر موفق به کسب آرای مردم شده‌اند و گذر زمان منجر به مواجه شدن با واقعیت‌ها خواهد بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس نهم خاطرنشان کرد: احتمال دارد برخی از نمایندگان مجلس دهم با گذر زمان متوجه شوند که بخشی از خواسته‌های بر حق مردم به علت محدویت‌ها و کمبود‌ها قابل انجام نیست و بنابر این اندکی این رابطه تغییر خواهد کرد اما قطعاً در شروع کار مجلس دهم، شاهد رابطه بسیاری خوبی میان مجلس و دولت خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم در تحلیل رابطه مجلس نهم و دولت یادآور شد: نباید فراموش کنیم که مجلس نهم نیز نسبتاً رابطه خوبی با دولت داشت و می‌شد در برخی بزنگاه‌ها زاویه میان دولت و مجلس کاهش یابد که در عمل چنین نشد.

نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس دهم همچنین در پیش‌بینی وضعیت کشور در سال نود و پنج گفت: باتوجه به این‌که برنامه ششم در جریان است و تصویب این برنامه برعهده مجلس دهم خواهد بود و همچنین باتوجه به عملیاتی‌شدن برجام در سال آینده، می‌توان شرایط بهتری را برای کشور در سال آینده متصور بود.

عثمانی گفت: امیدواریم هم دولت و هم مجلس دهم بتوانند در سال آینده از این شرایط جدید، حداکثر بهره را برای مردم ایجاد کنند.

او اضافه کرد: این وضعیت مساعد آینده هم در حوزه‌های اقتصادی مشکل‌گشا خواهد بود و به نظرم سال نود و پنج، گشایش‌هایی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ایجاد خواهد شد که به نظر می‌رسد، در مجموع منجر به باز‌تر شدن شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا