اخبار
کد خبر : 1858 ۱۳۹۵/۰۱/۰۱   

فرش جاده هاي آذربايجان غربي زيرپاي مسافران نوروزی

متاسفانه امروزه حوادث رانندگي در جاده های اصلی و فرعی به صورت يك اپيدمي درآمده است و كمتر روزي را شاهديم كه خبري از تصادف به گوش مردم نرسد و اين آمار با شروع تعطيلات نوروزي يا حتي يك تعطيلات چند روزه سيرصعودي را طي مي كند.

به گزارش نای قلم، تصادف اين پديده مهلك ناشي از سه عامل اصلي انسان، جاده و وسيله نقليه است. مسلم است كه يك رانندگي غيرايده آل در يك جاده فاقد استانداردهاي لازم با يك وسيله نقليه بعضاً فرسوده و اغلب غيرايمن مي تواند منجر به وقوع يك تصادف شود كه در اثر آن ممكن است تعدادي افراد بي گناه نيز جان خود را از دست بدهند.

خسارت هاي مالي ناشي از يك تصادف اگرچه بسيار زياد است ولي اين نوع خسارت كم اهميت ترين اثر حوادث جاده اي است؛ درد و غم و اندوه از دست رفتن جان انسان ها يا ايجاد معلوليت هاي دائمي از اثرات جبران ناپذير تصادفات جاده اي است كه هزينه هاي آن را نمي توان از بعد مادي محاسبه كرد و بي ترديد هر مرگ ناشي از سانحه ترافيكي در حوادث رانندگي داستان غم انگيز زندگي انساني است كه با رفتن خود، غم و اندوه، حيرت و عصبانيت در ميان بازماندگان برجاي مي گذارد كه بي شك تدابير خاص مسئولان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز در كاهش حوادث جاده اي نقش بسزايي دارد.

با نزديك شدن به عيد نوروز و آغاز مسافرت هاي نوروزي، جاده هاي آذربایجان غربی آغوش خود را براي استقبال از مسافران گشوده اند تا سفري امن و شاد براي آنان رقم خورد.

به گفته مسئولان راهداران و عوامل راهداري مستقر در اداره کل مسکن و شهرسازی استان با انجام عمليات متعدد راهداري و پاكسازي و منظرآرايي حريم راه ها بستري مناسب براي تردد رانندگان عبوري از اين استان مسافرپذير هستند.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي می گوید: عمليات راهداري شامل؛ خط كشي، شستشوي علايم و تابلو هاي ايمني، تسطيح ورگلاژ، ريزش برداري، ساماندهي مبلمان جاده اي و آماده سازي كليه شانه محورها و چاله پركني اضطراري درتمام محورهاي ارتباطي از بارزترين اقدامات راهداري براي استقبال از مسافران نوروزي است.

داریوش نصر از ساماندهي علايم ايمني، تنظيف حريم وروردي و خروجي شهرها و شستشوي تابلوها در جاده هاي استان خبر می دهد و اضافه می کند: استانداردسازي گاردريل و تجديد و احياي خط كشي در جاده هاي منتهي به مناطق گردشگري انجام شده است.

نصر تصريح می کند: طرح راهداري نوروزي در امتداد راهداري زمستاني از 25 اسفند ماه آغاز شده است و تا 16 فروردين ماه سال آينده در راستاي خدمات رساني شايسته به مسافران در راه هاي ارتباطي اجرا مي شود.

وی با اعلام اينكه700 نفر پرسنل اين اداره كل متشكل ازنيروهاي ستادي و راهداري درايام تعطيلات نوروزي فعاليت مي كنند، می افزاید:67 باب راهدارخانه ثابت و مركزي جهت اسكان ضروري و ارائه خدمات به مسافران آماده سازي شده است.

نصر به استقرار 67 گروه راهداري در جاده هاي استان اشاره می کند و می گوید: راهداران آذربايجان غربي با استفاده از 454 دستگاه ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك اقدامات راهداري را اجرا مي كنند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه اجرای طرح نوروزي امداد فني رايگان از اقدامات اوليه اين اداره كل در ايام نوروزي است، اظهار می دارد: پيام هاي نوروزي توسط تابلوهاي پيام متغيردر محورهاي پرتردد استان نمايش عمومي داده مي شود.

نصر يادآور می شود: كنترل و نظارت بر وضعيت جاده هاي آذربايجان غربي از سوي مركز مديريت راه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان با بهره گيري از 31 دستگاه دوربين هاي نظارتي در حال انجام است.

حذف 17 نقطه حادثه خيز در سطح استان

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي همچنین می گوید: اداره كل راه و شهرسازي استان در راستای حفظ سلامت مسافران، افزايش ايمني و كاهش تصادفات جاده اي در ايام نوروز، ايمن سازي وخط كشي راه ها را تحت تاثير اعتبارات قرار نداده است .

نصر اظهار می کند: يك نقطه پرحادثه در محدوده حوزهاي استحفاظي 17 شهرستان استان با هماهنگي پليس راه و نيروي انتظامي شناسايي شده بود كه به اتمام رسیده است.

كنترل و نظارت بر روند ارائه خدمات مطلوب به مسافران در جاده هاي استان

دبير كارگروه تخصصي حمل و نقل، شريانهاي حياتي، بلاياي جوي و طوفان نیز می گوید: هريك از اعضاي كارگروه تخصصي حمل و نقل، شريان هاي حياتي، بلاياي جوي و طوفان در ايام تعطيلات نوروز بر روند ارائه خدمات مطلوب به مسافران در جاده هاي استان كنترل و نظارت دارند.

علي قهرماني ادامه می دهد: ايستگاه هاي موقت و سيار متشكل از گروه هاي راهداري، جمعيت هلال احمر، پليس راه، مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي در جاده هاي استان راه اندازي شده است.

رئيس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي آذربايجان غربي بر ارائه راهكارهاي موثر در راستاي حذف عوامل بحران ساز در سفرهاي نوروزي تاكيد می کند و می گوید: اعضاي كارگروه تخصصي حمل و نقل، شريان هاي حياتي، بلاياي جوي و طوفان موعظف هستند ليست كشيك نوروزي سال 95 را به منظور تبادل اطلاعات در روزهاي آينده به دبيرخانه كارگروه ارائه دهند.

قهرماني ادامه می دهد: ساماندهي مبلمان جاده هاي و اجراي عمليات راهداري از قبيل شستشوي تابلو و علايم، تعمير و نوسازي سرعت گيرها و خط كشي در حجم گسترده اي از جاده هاي استان از اوايل اسفند ماه آغاز شده است.

استان آذربایجان غربی یکی از سرسبزترین استان های کشور بوده و همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران نوروزی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا