اخبار
کد خبر : 1837 ۱۳۹۴/۱۲/۲۷   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

195 هزار عدد مواد محترقه در ارومیه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: تعداد 195 هزار عدد انواع مواد محترقه در شهر ارومیه کشف و ضبط شد.

سرهنگ حسین صمدپور در گفت و گویی افزود: برابر اخبار دریافتی ماموران برای بررسی موضوع در خصوص فعالیت افرادی در رابطه با دپوی مواد محترقه در منزل و مغازه خود

وارد عمل شدند تا در اجرای طرح امنیت اجتماعی به برخورد با قاچاقچیان مواد محترقه بپردازند.

وی اضافه کرد: ماموران این شهرستان با هماهنگی مقامات قضایی به محل مورد نظر اعزام شده و اقدام به بازرسی کردند که در این بازرسی مقدار 195 هزار عدد انواع مواد محترقه و 16 کیلو و 500 گرم مواد پیش ساز مواد محترقه (اکلیل) کشف و ضبط شد.

سرهنگ صمدپور گفت: در این رابطه تعداد 37 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

توقیف خودروی حامل البسه قاچاق در چایپاره

فرمانده انتظامی چایپاره از توقیف خودروی حامل البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ کاظم حقی در گفت و گویی گفت: ماموران  حین کنترل خودروهای عبوری در محور چایپاره_خوی یک دستگاه خودروی پژو پرشیا را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی 3020 ثوب البسه قاچاق کشف شد و برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیار و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حقی اظهار کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف دو محموله کالای قاچاق میلیاردی در میاندوآب

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: باتلاش ماموران انتظامی این شهرستان دو محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ حسن شیخ نژاد در گفت و گویی افزود: این دو محموله شامل لوازم خانگی و سیگار خارجی بود که در 48 ساعت گذشته در پی کسب اخبار و کنترل محورهای مواصلاتی با هوشیاری عوامل انتظامی ایستگاه بازرسی شهید محمدنژاد این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در بازرسی از یک دستگاه خودروی وانت نیسان 76 کارتن انواع لوازم خانگی خارجی معادل دو هزار و 282 قلم ظروف آشپزخانه خارجی فاقد برگه گمرکی به ارزش یک میلیارد و 150 میلیون ریال کشف شد. 
سرهنگ شیخ نژاد گفت: در بازرسی از خودروهای عبوری همچنین از یک دستگاه اتوبوس نیز 18 هزار نخ سیگار خارجی کشف شد.
وی ارزش ریالی این میزان سیگار قاچاق را نیز 50 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در توقیف این محموله های قاچاق دو نفر دستگیر شدند.
سرهنگ شیخ نژاد اضافه کرد: متهمان اعتراف کردند که اقلام مکشوفه قاچاق را از شهرهای مرزی بار گیری کرده و در صدد انتقال به شهرهای عمقی کشور بودند.
شیخ نژاد گفت: این دو دستگاه خودرو توقیف و متهمان برای سیر مراحل بعدی با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.
سرهنگ حسن شیخ نژاد به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده هر گونه قاچاق کالای غیر مجاز در اسرع وقت مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی از طریق شماره تلفن 110 اطلاع دهند.
شهرستان میاندوآب یکی از محل های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان غربی و استان کردستان به شهرهای عمقی کشور به شمار می رود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 155 کیلومتری مرکز استان و در مسیر ارتباطی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا