اخبار
کد خبر : 1824 ۱۳۹۴/۱۲/۲۴   

تشريح فعاليت يك ساله سبزپوشان آذربايجان غربي

در جوامع توسعه یافته امنیت رکن اساسی و لازمه وجودی و زیربنایی پیشرفت همه جانبه محسوب می‌شود، چرا که در سایه امنیت و آرامش است که می‌توان برنامه های کوتاه مدت یا بلندمدت توسعه ای را دنبال کرد و با کمال آسایش به فکر فردایی بهتر برای مردم بود.

به گزارش ناي قلم، اما در این میان اگر به هر دلیلی امنیت شهروندان به مخاطره بیفتد و در معرض تهدید قرار بگیرد بدون شک امکان اجرای هرگونه طرح و برنامه ای در راستای پیشرفت و توسعه غیرممکن خواهد بود.

در اين بين نبايد فراموش كنيم كه پلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد مسئول در حفظ نظم و امنیت اجتماعی است لذا پلیس مقتدر از ارکان یک جامعه‌ی سالم و از پیش نیازهای توسعه است و این محقق نمی‌شود مگر با همیاری و تعامل میان مردم، نیروی انتظامی و سایر نهادهای اجتماعی. 

اگر امروزه در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه با وجود مشكلات اقتصادي و ساخت جمعيتي كه می‌تواند عاملي براي افزايش رفتارهاي خشونت آميز تلقي گردد، شاهد جرايم كمتري هستيم، شايد یکی از دلایل آن حضور موفق و عملکرد خوب نیروی انتظامی به واسطه استفاده از اهرم اطلاع‌رساني و آگاه كردن مردم و قوه قهريه است، چرا كه بسیاری از جرایم سازمان یافته و گروه های خلاف‌کار راهی جز قوه‌ی قهریه نمی‌شناسند، به تعبيري قوه‌ی قهریه برای برخورد کردن با این خلاف‌کاران حرفه ای است و نیروی انتظامی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

به طوري كه فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي امروز در نشست پاياني سال جاري با اصحاب رسانه گفت: نیروی انتظامی آذربايجان غربي در سال جاري اقدامات شایسته‌ای انجام داده و در اکثر شاخص‌ها وضعیت مناسبی داشته و رضایت‌ مردم حاصل شده است.

سردار ناصر اصلاني افزود: انتظار می‌رود در سال آينده این اقدامات شایسته نیروی انتظامی استان با عزم بیشتر سبزپوشان این نهاد ادامه داشته و به سمت مطلوب‌تری حرکت کند.

او به اين نيز اشاره كرد كه رمز موفقيت نیروی انتظامی، همکاری سازمان‌ها، ارگان‌ها و نیز اصحاب رسانه است.

فرمانده نيروي انتظامي سپس اقدامات پليس در سال جاري را تشريح كرد و گفت: در حوزه مواد مخدر امسال توسط نيروي انتظامي استان شش تن و 391 کیلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است كه در مقايسه با سال گذشته 86 درصد افزایش دارد.

او با بيان اينكه در 11 ماه امسال 93 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است، تصريح كرد: دستگیری قاچاقچیان 9 درصد، جمع‌آوری معتادان متجاهر دو درصد و شناسایی اموال و کشف دارایی قاچاقچیان 10 درصد افزایش یافته است.

افزایش 18 درصدی تصادفات جرحی

فرمانده نيروي انتظامي استان سپس به فعاليت‌هاي راهنمايي و رانندگي اشاره كرد و اينكه امسال 12 هزار و 325 مورد تصادف جرحی، سه هزار و 317 تصادف خسارتی و 488 فقره تصادف فوتی به ثبت رسیده است.

او با بيان اينكه تصادفات خسارتي و فوتي امسال شش درصد كاهش يافته است، از افزایش 18 درصدی تصادفات جرحی خبر داد و متذكر شد كه ضروریست رانندگان، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان، امسال پلیس راه استان 12 نقطه و پلیس راهور 78 مورد از نقاط حادثه‌خیزی را که سبب تصادفات خطرناک و مرگ‌بار می‌شد با اصلاح هندسی سبب کاهش تصادفات شد.

وي ادامه داد: امسال 27 هزار و 306 مورد توقیف وسایط نقلیه متخلف در سراسر استان آذربایجان‌غربی انجام شد که نشان از برخورد جدی نیروی انتظامی با متخلفان دارد.

مصالحه 88 درصدي پرونده‌ها در واحدهاي مشاوره نيروي انتظامي

اصلاني در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه تقويت كيفي اقدامات مركز مشاوره در کلانتری‌های تابعه در دستور كار معاونت اجتماعي استان قرار گرفته است، تصريح كرد: نيروي انتظامي با داشتن مراکز مختلف مشاوره و دفاتر متعدد مددکاري اجتماعي در کلانتری‌ها، يکي از نهادهاي تأثير گذار، مهم و مطرح در زمينه مشاوره و مددکاري اجتماعي است که در پيشگيري از بروز آسیب‌های اجتماعي، ناهنجاری‌های رفتاري، جرائم، بزهکاري، طلاق و نابسامانی‌های خانوادگي نقش بسيار ارزنده و موثري دارد.

اصلانی بیان کرد: امسال در پاسگاه‌های استان 21 هزار و 719 پرونده تشکیل و خوشبختانه بیش از 88 درصد آن‌ها با مشاوره و راهنمایی سبب صلح و سازش شده است.

وی همچنين از کشف 92 درصدی جرائم رایانه‌ای در استان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین علل ارتکاب جرایم رایانه‌ای علت مادی، اخلاقی و انتقام‌جویی بوده است.

انجام 2 هزار و 100 عملیات در سطح استان

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی در بخش قاچاق کالا نيز گفت: در 11 ماه سال جاری 2 هزار و 100 عملیات به صورت گسترده در سطح استان توسط پلیس انجام شده است.

به گفته اصلاني در این مدت یک هزار و 100 نفر قاچاقچی کالا در سطح استان دستگیر شده و ارزش کالاهای توقیف شده 381 میلیارد و 321 میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته وي همچنين امسال شاهد افزایش 37 درصدی کشفیات کیف قاپی، كاهش 50 درصدی سرقت مسلحانه، 28 درصد وقوع قتل و كاهش شش درصدي میزان سرقت به عنف در استان بوده‌ايم.

برخورد با اراذل و اوباش یکی دیگر از نقاط مثبت کارنامه‌ی نیروی انتظامی استان است.

پليس در برخورد با اراذل و اوباش عملکرد موفقی داشته است، به طوري كه به گفته فرمانده انتظامي استان ميزان دستگيري آن‌ها به علت كنترل مستمر پليس در سطوح يك، دو و سه شش درصد كاهش يافته است چرا كه افراد شرور به دنبال كنترل‌ها هیچ گاه نمی‌توانند با فراغ بال و خیال راحت مانند گذشته به شرارت بپردازند.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل مهم موفقیت نیروی انتظامی در عرصه دفاع از جان و نوامیس مردم، پیوند عمیق و گسترده آنان با هم‌وطنان مان است اميد كه در سال جديد اين پيوند مستحكم‌تر شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا