اخبار
کد خبر : 182 ۱۳۹۴/۰۴/۱۵   

کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر غیرسیاسی است

كانون دانشجوئي سازمان جوانان هلال احمر از كانون‌هاي فعال و پوياي اين سازمان در ارائه‌ي خدمات بشردوستانه و عام‌المنفعه در بين دانشجويان است كه در سال 1381 به تائيد شوراي عالي جوانان جمعيت هلال احمر رسيد و از آن پس فعاليت خود را آغاز كرده است.

به گزارش ناي قلم، توسعه مشاركت دانشجويان در تصميم سازی‌ها، تصميم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به سازمان و دانشگاه، كمك به امر سلامت اخلاقي جامعه و دفاع از ارزش‌های الهي و انساني، بسترسازي مناسب در راستاي تداوم و استمرار همكاري دانشجويان داوطلب با هلال احمر پس از فراغت از تحصيل، كوشش در جهت تبيين و شناساندن وظائف و هدف‌های انساني جمعيت هلال احمر از طريق برنامه هاي آموزشي و پژوهشي در جهت سیاست‌های كلي پژوهشي و آموزشي كشور و جمعيت و همكاري داوطلبانه در فعالیت‌های فوق برنامه براي دانشجويان و نيز برنامه هاي خدمات بهداشتي و درماني براي دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكي از جمله اهداف کانون‌ها هستند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربايجان غربي گفت: کانون‌های دانشجویی هلال احمر کاملا غیرسیاسی و دانشجویی است.

عباس سید ذکریایی ظهر امروز در جلسه مشترک کانون دانشجویی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربايجان غربي اظهار كرد: در کانون‌های دانشجویی هلال احمر باید از تمام عقاید و سلیقه‌ها استفاده شود و بحث بی طرف و بی غرضی که از اصول هفتگانه هلال احمر است، رعایت شود.

وي اضافه كرد: کانون‌های دانشجویی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی خود پرچم‌دار آموزش‌های سلامت و امداد هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربايجان غربي ادامه داد: کانون‌های دانشجویی یکی از مجموعه های پر اهمیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند و ما معتقدیم باید بسترسازی و زمینه سازی خوبی برای رشد و توسعه کانون‌ها انجام شود و در ادامه مسیر این کانون‌ها باید به اجرای امور بپردازند و در رسیدن به هدف اصلی و آنچه در اساس‌نامه آمده است همیار سازمان جوانان هلال احمر باشند.

وي تاكيد كرد: کانون‌های دانشجویی باید مغز متفکر مجموعه بوده و برنامه‌ها باید از درون مجموعه های کانون‌ها بیرون بیاید.

سید ذکریایی همچنين با تاکید بر اهمیت پژوهش افزود: شما با کمک معاونت فرهنگی و دانشجویی در بحث بیماری‌ها وارد حوزه تحقیق و پژوهش شوید و در زمينه بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون که در جامعه رو به افزایش است از بروز بیماری‌های زمینه ای بیشتر بکاهید و هلال احمر استان نیز با پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند به کمک دانشجویان اقدامات تخصصی و مفیدی را رقم بزند.

وی در ادامه اضافه كرد: می‌توان با آموزش مربیان و نیروهای امدادی از اعضای خود کانون دانشگاه علوم پزشکی و با ایجاد تیم‌های تخصصی امدادی در مواقع اضطراری از این پتانسیل بالا در حوادث استفاده کرد و همسو با طرح‌هایی مانند امدادگر محله، امدادگر کلاس برای هر خوابگاه و مکانی که نیاز باشد امدادگرانی را برای مواقع اضطراری آماده کرد.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي و بهداشت و درمان آذربايجان غربي نیز با تاکید بر حمایت خود از کانون‌ها گفت: تمام کانون‌های دانشجویی باید در دانشگاه با قدرت مضاعف فعالیت کنند چون این موضوع علاوه بر ایجاد منفعت عمومی برای خود دانشجویان نیز مفید است و بسیاری از افراد و شخصیت‌های موفق در کشور از همین کانون‌ها و محافل رشد پیدا کرده‌اند.

موسوی با بيان اينكه فعالیت در تشکل‌های دانشجویی زمینه ساز پرورش و بلوغ فکری آنان در آینده است، افزود : حضور خود دانشجویان در فعالیت‌ها می‌تواند موجب شکوفا شدن و به نتیجه رسیدن اهداف کانون و دانشگاه شود و ما آماده هستیم امکانات مورد نیاز را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

وی با اشاره به اينكه با توجه به نوع فعالیت کانون دانشجویان هلال احمر حتماً باید بحث بی طرفی اعضای کانون رعایت شود، گفت: دانشجویان در کنار هم با فعالیت‌های مستمر به دور از هرگونه جناح بندی در جهت نیل به اهداف کانون یاری کنند و دانشگاه علوم پزشکی به ويژه معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز در راستاي رفع نیازهای دانشجویان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وي در ادامه از اعضاي کانون‌های دانشجويي خواست تا با افزايش ظرفيت فکري، معنوي و اخلاقي در بين جوانان بتوانند افرادي نمونه اخلاقي و فکري در دانشگاه هاي سراسر کشور باشند و الگوي دانشجويان ديگر شوند.

در جلسه مشترک کانون دانشجویی هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربايجان غربي ابتدا دانشجویان مشکلات و نقطه نظرات خود را در زمينه مسائل کانون مطرح کردند و پشتیبانی و حمایت مسئولان را برای ارتقاي سطح فعالیت‌های کانون و افزایش ارتباط بین دو مجموعه خواستار شدند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا