اخبار
کد خبر : 1819 ۱۳۹۴/۱۲/۲۴   

منابع قرآنی در میان تشیع در مقایسه با اهل سنت ناکافی است

سی و نهمین نشست کتاب خانه دانش و فرهنگ زریاب برگزار شد. موضوع این نشست به نقد و بررسی و رو نمایی از کتاب تحلیل مفهومی سوگندهای قرآنی اختصاص داشت.

در این مراسم حجت الا سلام شکوری با اشاره به ویژگی‌های قرآن در خطبه 198 نهج‌البلاغه، قرآن را دریای بی کرانی دانست که چراغ راه بشریت برای رسیدن به رستگاری است. وی وجود انواع سوگندها در قرآن را از اعجاز های این کتاب آسمانی برشمرد و افزود:منابع شیعی در خصوص قرآن در مقایسه با اهل سنت ناکافی است و این کتاب از این جهت که تا حدی این خلا را پر می‌کند ارزشمند است. امام جمعه خوی خاطر نشان کرد : قسم‌های قرآنی را می‌توان از جهات بسیاری بررسی کرد که از آن جمله می‌توان به تاریخچه و ریشه های به وجود آورنده قسم، حکمت و فواید آن، انواع قسم‌های قرآنی، چرایی قسم و فلسفه قسم‌های خداوند به موجودات هستی اشاره کرد.

حجت الا سلام شکوری با اشاره به آمار سوگند های قرآنی، تایید، تعظیم و بزرگداشت قسم خورده شده، هدایت به اسرار اشیا، تأثیر گذاری در مخاطب، اتمام حجت، توجه دادن به واقعیت‌ها و رد کردن خرافات را از جمله فلسفه و فواید قسم‌های قرآنی دانست.

وی با اشاره به کتاب تحلیل مفهومی سوگندهای قرآنی تاکید کرد : نظم به کار رفته در تدوین این کتاب ستودنی است. با این حال لازم است با ویراستاری مجدد در تقسیم بندی عناوین و شماره گذاری آن‌ها و افزودن سوگندهای قرآنی باقی مانده بر غنای آن در چاپ‌های بعدی افزوده شود.

حجت الا سلام آقازاده به عنوان نویسنده این کتاب نیز مهم‌ترین انگیزه خود از ورود به تدوین چنین آثاری را شرکت در جلسات تفسیری آیت الله مشکینی و آشنایی با شیوه کاری آقای قرائتی در دهه 50 اعلام کرد و افزود: نیت اصلی از برگزاری چنین جلسه ای در یافت مکتوب نقدها و پیشنهادها بوده است.

در این مراسم همچنین از سوی خانه فرهنگ و دانش زریاب از حجت الاسلام آقازاده به خاطر تلاش‌های مستمر در تالیف این کتاب تجلیل شد.

حجت الاسلام محمدباقر آقازاده استاد حوزه و دانشگاه، بیش از 40 سال است که در امر ترویج و نشر احکام دینی فعالیت می‌کند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا